۴۰۰ اثر به مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی یزد راه یافت

یزد- ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: ۴۰۰ اثر به مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در این استان راه یافت .

به گزارش ایرنا، "عالیه قوامی" روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان افزود: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی و پنجمین جشنواره بومی، محلی چله قصه‌ها در هفته جاری با میزبانی شهرستان اردکان برگزار می شود و اختتامیه این دو رویداد نیز ۲۵ آبان ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۷۰ اثر و قصه نیز به پنجمین جشنواره بومی و محلی چله قصه ها ارسال شده و این جشنواره ها هر سال با افزایش شرکت کننده همراه بوده و امسال نیز افزایش بیش از ۴۰ درصدی را شاهد هستیم .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: خوشبختانه طی ۲۴ سال گذشته هر سال استان یزد در بخش ملی برتر بوده و دو سال گذشته نیز یزد رتبه اول بخش بین الملل را کسب نمود و شرکت کنندگان نیز در گروه سنی ۷ سال تا ۷۰ سال هستند .

وی ادامه داد: در کنار این جشنواره ها دوره آموزشی نیز برگزار می شود و محصولات محلی و صنایع دستی نیز در المانها مد نظر قرار گرفته و این رویداد فرهنگی با حضور جمع زیادی از فعالین این عرصه و همچنین استفاده دانش آموزان و اقشار مختلف برگزار می شود .

پروین پور مصیبی، دبیر اجرایی جشنواره قصه گویی و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان نیز در این نشست گفت: جهت اشاعه فرهنگ قصه و قصه گویی و زنده نگه داشتن سنت‌های ایرانی اسلامی و بومی محلی، این رویداد فرهنگی بین المللی برگزار می شود و اردکان افتخار میزبانی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه و پنجمین جشنواره بومی- محلی چله قصه‌ها در روزهای ۲۱ و۲۲ آبان ماه را دارد .

محمد رضا آخوندی، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز دراین نشست گفت: قصه گویی تنها فرهنگ به جا مانده برای دفاع از فرهنگ و ادبیات است که برای پیوند دادن نسل امروز با گذشتگان و فرهنگ درخشان گذشتگان بکارگیری می شود و کانون قصد دارد تا قصه گویی را به عنوان تجریه شیرین و یک عادت، مطرح کرده و کتابخوانی را نیز با قصه کاربردی کند .

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد و همچنین پنجمین جشنواره قصه گویی بومی محلی چله قصه‌ها از ۲۱ تا ۲۵ آبان در شهرستان اردکان برگزار می شود .

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، اواخر آذرماه در یکی از استانها برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha