۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات علمی سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری محقق شد

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب برای پارک علم و فناوری در دور اول سفر رییس‌جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم پارک علم و فناوری از مصوبات سفر رییس‌جهور به استان اجرای سه طرح بود که تاکنون نیمی از این مصوبات اجرا شده و چنانچه اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز اختصاص یابد میزان پیشرفت مصوبات به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: تامین فضا برای پارک علم و فناوری، آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ اراضی قابل واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و احداث و تجهیز مرکز نوآوری و بیوتکنولوژی که شامل فضای تولیدی و آزمایشگاهی است از مصوبات سفر اول رییس‌جمهور به استان به شمار می‌رود که در دست اجراست.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین بسته پیشنهادی این نهاد برای سفر دوم رییس‌جمهور، تصریح کرد: برای تکمیل فضای اتاق تمیز (کلین روم) آزمایشگاهی که شامل تولید محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی است، نیازمند اعتبار هستیم که امید می‌رود در سفر دوم رییس‌جمهور مصوب شود.

پیرعلی ادامه داد: تامین فضای ۶ هزار متری برای شرکت‌های IT و ICT و تامین فضا برای ایجاد مرکز کشت بافت گیاهی ۲ نیازمندی و پیشنهاد دیگر پارک علم و فناوری استان به شمار می‌رود.

وی به چالش‌های حوزه پارک علم و فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان برای تبدیل ایده‌های خود به محصولات تجاری نیازمند اعتبارات ارزان‌قیمت هستند که انتظار می‌رود از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شود.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: چالش دیگر این حوزه نبود بازار مناسب برای فروش محصولات تجاری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان است که پیشنهاد می‌شود در این خصوص شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت و با ترک تشریقات و بدون مناقصه محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت تحقق مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.

در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و ۶۵ شرکت فناور در استان فعال است که با هسته‌های رشد و شرکت‌های پیش‌رشد حدود ۲۱۰ شرکت می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است و طی سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha