۶۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند

مشهد- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۶۴ درصد از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیات های اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا، امیر فریدنیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی در مجموع به هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

وی گفت: همچنین شمار داوطلبانی که صلاحیت آنها از سوی هیات های اجرایی احراز نشده و یا رد صلاحیت شده اند حدود ۳۶ درصد است.

فریدنیا اظهار کرد: ۲۰ نفر از داوطلبان نیز پیش از رسیدگی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی از ادامه فعالیت در عرصه انتخابات انصراف داده اند.

وی همچنین گفت: دیروز جمعه هیچ فردی برای انتخابات خبرگان رهبری نام نویسی نکرده و کماکان شمار ثبت نامی ها ۱۵ نفر است که هفت نفر در قم، ۶ داوطلب در مشهد و ۲ نفر نیز در محلی وزارت کشور نام نویسی کرده اند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha