۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85286531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنایات اسرائیل در غزه با پشتوانه آمریکا و دول اروپایی است

ایلام - ایرنا - خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: رژیم غاصب اسرائیل با پشتوانه نیرو و تجهیزات دریافتی از آمریکا و کشورهای اروپایی نوار غزه را زیر آماج حملات ددمنشانه خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "شمس الله سراج" در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: مظلومیت باریکه غزه و رشادت مردان و زنان فلسطینی که با دستان خالی در برابر ابرقدرت آمریکا و رزِم غاصب اسرائیل ایستاده اند، مساله مهم امروز جهان است.

وی با بیان اینکه مساله اصلی امروز در پشت صحنه جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، آمریکای جنایتکار قرار دارد، افزود: از روز اول جنگ در غزه، در واقع پل هوایی بین اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی برای انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات نظامی به این رژیم غاصب برقرار شده و به کشتار انسان های بی گناه در غزه کمک می کنند.

حجت الاسلام سراج یادآور شد: رژیم غاصب اسرائیل در حالی با حمایت و چراغ سبز غرب و آمریکا به ساکنان غزه یورش برده است که کشورهای عربی و اسلامی فقط به محکومیت و برگزاری جلسات بسنده می کنند و این کشورها بایستی به جای جلسات و محکوم کردن زبانی، تدابیر و اقدامات عملی برای مقابله با تجاوز آشکار رژیم جنایتکار صهیونیستی داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت دوازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه شرکت در انتخابات پارلمانی آنقدر بالا است که هرکسی تمایل و امکان ثبت نام برای نمایندگی ندارد چرا که هیچ امکانات و امتیاز خاصی نیز در اختیار فرد پیروز در انتخابات قرار نمی گیرد، اما در کشور ما تعداد زیادی برای راهیابی به مجلس ثبت نام می کنند و رقابت برای پبروزی در این عرصه بالا است.

جنایات اسرائیل در غزه با پشتوانه آمریکا و دول اروپایی است

وی با انتقاد از اینکه هزینه شرکت در انتخابات در ایران، پایین و تعداد جمعیت ثبت نام کنندگان زیاد است، از شورای نگهبان و هیئت نظارت خواست تا نسبت به برگزاری یک انتخاب سالم و بدون تخلف، نظارت و جدیت بیشتری اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین سراج با اشاره به برخی تخلفات انتخاباتی در دوره قبل در این استان، تاکید کرد: نشستن بر روی صندلی مجلس که با اخذ رای بیشتر برای ورود به مجلس بر پایه تخلفات انتخاباتی باشد، شرعا و اخلاقا غصبی است.

خطب موقت نماز جمعه ایلام با انتقاد از دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و امور مختلفی که در حیطه وظایف آنها نیست، تاکید کرد: نماینده مجلس هیچ حق و اختیاری در عزل و نصب مدیران ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سراج در ادامه به برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید خزل اشاره کرد و گفت: استقبال پرشور مردم از این یادواره نشان داد که مردم دنباله رو آرمان ها و اهداف شهدا هستند و بین آنها و شهیدان فاصله نیست.

وی با تاکید بر پیگیری و جدیت مسئولان برای شروع فعالیت منطقه آزاد مهران، تصریح کرد: راه اندازی و شروع به فعالیت منطقه آزاد مهران بایستی باید از سوی مسئولان استانی به طور جدی پیگیری شود چرا که فعالیت منطقه آزاد مهران بر کاهش معظل بیکاری و افزایش دآرمد خانواده های استان تاثیر گذار خواهد بود.

جنایات اسرائیل در غزه با پشتوانه آمریکا و دول اروپایی است

خطیب موقت نماز جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: طبق بررسی های آماری سرانه مطالعه در کشور و استان ما خیلی کم است و وجود فضای مجازی و اینترنت میزان مطالعه کتاب را به حد صفر رسانده که این موضوع موجب مظلومیت و مهجوریت کتاب در بین آحاد مردم شده است و البته نکته مهم اینکه کتاب ها نیز باید از نظر محتوایی فاخر و آموزنده باشند.

وی با انتقاد از وضعیت هسته مرکزی شهر ایلام و چالش ترافیک سنگین در این منطقه و عدم وجود فضای سبز در این نقطه از شهر، وجود یک پارکینگ طبقاتی را برای هسته مرکزی شهر ایلام ضروری برشمرد و گفت: وضعیت شهر از نظر نظافت و جمع آوری زباله های انباشته شده مناسب نیست و بایستی اقدامات مناسبی در سطح شهر به ویژه در زمین های خالی برای جلوگیری از انباشت زباله انجام شود.

امام جمعه موقت ایلام با قدردانی از تلاش های وزارت نیرو در تابستان سال جاری و سال گذشته در جلوگیری از قطعی برق، ابراز کرد: در ۲ سال گذشته در حوزه تامین برق نقاط مختلف کشور در اوج مصرف پیک واقعا شاهکار صورت گرفته و در این حوزه ایده آل عمل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha