۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85286506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت یزد: دفاع از حقوق بشر، شعاری بیش نیست

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: در جریان اخیر غزه و فلسطین بار دیگر مدعیان حقوق بشر دروغ خود را در دفاع از حقوق بشر به جهانیان نشان دادند که فقط شعاری بیش نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " سید محمدرضا مدرسی" در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد افزود: دفاع از حقوق بشر در دنیای امروز فقط یک شعار است و در حوادث اخیر غزه این موضوع به خوبی نشان داده شد.

وی ادامه داد: با کشتار مردم مظلوم فلسطین و غزه دنیا و آزادیخواهان جهان وارد عرصه و تظاهرات شدند و حمایت خود را نشان دادند و باید این همبستگی ادامه یابد.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: غاصبان صهیونیستی هرچند بعد از جنایات گسترده خود خیلی تلاش کردند که خود را مظلوم نشان دهند ولی شکست خوردند.

مدرسی بیان کرد: امروز ملت‌های آزاده جهان به خوبی پی به اهداف و جنایات و خباثت‌های استکبار به خصوص آمریکا و اسرائیل غاصب آشنا هستند و دیگر تسلیم شعارهای دروغین آنها نمی‌شوند.

وی به اهمیت قانون اساسی و اصل ولایت فقیه در آن اشاره کرد و گفت: قانون اساسی کشور ما یکی از بهترین قانون‌های اساسی مترقی در سطح دنیا است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: برگزاری انتخابات در کشور ما خیلی اهمیت دارد به خصوص انتخابات خبرگان رهبری که هر فردی شرایط دارد حتما برای ثبت نام اقدام کند.

امام جمعه موقت یزد: دفاع از حقوق بشر، شعاری بیش نیست

مدرسی به اهمیت دشمن شناسی و داشتن روحیه انقلابی، ولایتمداری و بصیرت اشاره کرد و گفت: باید مردم و مسئولان همواره مطیع اوامر مقام معظم رهبری باشند .

وی از حضور مردم استان یزد در بخش‌های مختلف نیاز کشور اشاره و ضمن قدردانی گفت: باید با حضور در صحنه‌های مختلف نظام در راستای کمک به انقلاب اسلامی تلاش مضاعف داشت.

لزوم مدیریت حضور اتباع در بافت تاریخی
همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت بافت تاریخی و استفاده درست از این بافت ارزشمند گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت حضور اتباع در بافت تاریخی ضرورت دارد و رهاسازی بافت قدیم در این زمینه واقعا مشکل‌ساز شده است.

حجت‌الاسلام " سید محمد کاظم مدرسی " در نمازجمعه امروز بخش مرکزی یزد افزود: ازدیاد هتل‌های سنتی و بومگردی‌ها نیز از دیگر مسائل مرتبط با بافت تاریخی است که نیاز به نگرش مجدد دارد که آیا این ازدیاد می‌تواند فرهنگ یزد را منتقل کند و یا موجب تغییر فرهنگ یزد می‌شود.

مدرسی با اشاره به موضوع اجاره‌بها در یزد گفت: مردم باید نسبت به همنوعان خود یاری‌رسان باشند و قانون مجلس نیز در این زمینه با رعایت مسائل شرعی و حقوق خصوصی به درستی تدوین شود.

وی در پایان ضمن گلایه از عدم ادامه ساخت مسکن مهر گفت: امید است همانطوریکه مسئولان استان نسبت به کنترل قیمت میوه در بازار حرکت کردند در این راستا نیز حرکت کنند و به نتایج خوبی برسند.

نمازجمعه در ۲۷ محل در استان یزد اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha