معاون استانداری چهارمحال و بختیاری: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم جدی دارد

شهرکرد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و چهارمحال و بختیاری عزم جدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور تاکید کرد: افق زنجیره‌های ارزش از مهم‌ترین اولویت‌های مسوولان در سطح ملی و استانی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف افزود: منطق زنجیره‌های ارزش در شهرستان‌های دارای بیشترین مهاجرت و نگهداشت آنان در محل زندگی خود در دستور کار قرار گرفت.

منزوی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نخستین استانی بود که به وزارت کشور برای دریافت مصوبه زنجیره ارزش بادام اقدام کرد.

وی یادآور شد: زنجیره ماهیان سردابی به‌عنوان دومین زنجیره ارزش معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان رتبه نخست تولید بادام. رتبه نخست تولید ماهیان سردابی، عسل، شیر، گوشت، حبوبات، نمد. فرش و فولاد را دارد.

منزوی گفت: تشکیل انجمن بادام در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به توسعه زنجیره ارزش افزوده در این حوزه کمک خواهد کرد.

فرآوری ضایعات بادام و ماهی چهارمحال و بختیاری به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد

معاون استانداری چهارمحال و بختیاری: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم جدی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فرآوری ضایعات بادام و ماهی این استان به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع و اعتبارات تسهیلاتی نیاز دارد.

حسین برزگر به صادرات یک‌هزار و ۱۰۰ تن بادام از چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای تولید، بازرگانی و بازار فروش بادام استان ضروری است.

وی افزود: بهره‌وری محصولات کشاورزی در ایران به‌ازای هر مترمکعب مصرف آب کمتر از نیم دلار و در پسته و بادام بالای یک دلار است.

برزگر به ارزش افزوده بادام چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: رساندن ارزش افزوده بادام استان به بالاتر از ۴۰ دلار با بهره‌برداری از شهرک تخصصی بادام سامان محقق می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۵۰۰ هزار تن ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری و رتبه نخست این استان در کشور یادآور شد: هم‌اکنون سالانه ۲۵ هزار تن انواع ماهی قزل‌آلا در استان تولید می‌شود که در کنار آن صنایع بسته‌بندی و صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

صنعت و گردشگری چهارمحال و بختیاری ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد

معاون استانداری چهارمحال و بختیاری: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم جدی دارد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بخش‌های صنعت، گردشگری و تولیدی استان ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد.

شهرام زارع تاکید کرد: تیم‌ اقتصادی مدیریتی چهارمحال و بختیاری تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای توسعه این استان دارند.

وی افزود: تقاضا داریم با مدیریت جهادی مسوولان ملی به چهارمحال و بختیاری اعتبارات ویژه‌ای به این استان از سوی وزارت کشور اختصاص داده شود.

زارع تصریح کرد: حضور وزیران و مسوولان ملی در سفر به استان‌های کمتربرخوردار و توسعه‌نیافته باید بیشتر از یک روز باشد تا بتوان رسیدگی جدی‌تر و مطلوب‌تری به بخش‌های مختلف شود.

چهارمحال و بختیاری در سرمایه‌گذاری‌های دولتی سهمی نداشته است

معاون استانداری چهارمحال و بختیاری: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم جدی دارد
نایب‌رییس رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در ۴۰ سال اخیر سهم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و هُلدینگ‌های اقتصادی بزرگ نداشته است.

امین مالکی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران چهارمحال و بختیاری برای رشد صنعت در این استان تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

وی یکی از زنجیره‌های ارزش افزوده چهارمحال و بختیاری را در حوزه ماهیان سردابی دانست و افزود: تخم چشم‌زده، بچه ماهی، فرآوری، خوراک آبزیان، پودر ماهی، کنسروسازی ماهی قزل‌آلا و حمل‌ونقل آبزیان از مهم‌ترین حلقه‌های این زنجیره ارزش است.

مالکی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ۸۰ درصد خوراک آبزیان سردآبی و گرم‌آبی کشور و ۶۵ درصد خوراک میگو ایران را تولید و تامین و به ۱۰ کشور هم صادرات می‌کند.

زنجیره‌های ارزش در صنعت چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زنجبره‌های ارزش در بخش صنعت استان مانند زنجیره بادام، ماهیان سردابی و نساجی هم‌اکنون تکمیل است.

فضل‌الله رحمتی یادآور شد: میانگین سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی ۲۵۰ میلیون ریال به‌ازای هر نفر است و نخ تولیدی چهارمحال و بختیاری کیفیت قابل‌توجهی دارد.

چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار هکتار بادامستان دارد

معاون استانداری چهارمحال و بختیاری: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اقتصادی عزم جدی دارد
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۰ هزار هکتار بادامستان با تولید ۲۵ هزار تن بادام در استان وجود دارد.

خلیل شریفی رتبه چهارمحال و بختیاری در صادرات بادام را ۱۴ اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۷ هزار نفر در بخش تولید بادام این استان مشغول به‌کار هستند.

وی اظهار داشت: حذف یارانه‌های نهاده‌های بخش کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان این حوزه به‌شمار می‌رود که به زنجیره ارزش بادام لطمه می‌زند.

شریفی تصریح کرد: انجمن بادام در چهارمحال و بختیاری تشکیل و فعال شده است تا این حوزه تقویت شود.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در سفر یک‌روزه خود به چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آب‌رسانی این استان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha