۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85286212
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراض دانشجویان انگلیس به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

لندن- ایرنا- صدها تن از دانشجویان دانشکده اقتصاد انگلیس روز پنجشنبه به نشانه اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و اعلام همبستگی با مردم فلسطین، کلاس‌های درس خود را رها کردند.

به گزارش ایرنا، دانشجویان معترض در محوطه حیاط دانشگاه تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی می‌گویند که تجمع امروز یکی از ۱۵ تظاهراتی است که از سوی دانشجویان برای دو روز آینده برنامه‌ریزی شده است.

از سویی ۳۰ انجمن دانشجویی حامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک نسبت به فضای خفقان در دانشگاه‌های انگلیس اعتراض کردند. در این بیانیه آمده است که مسئولان دانشگاه‌ها «فلسطینیان را از سوگواری برای فاجعه‌ای که در غزه می‌گذرد، منع کرده‌اند».

این بیانیه می‌افزاید: «فلسطینی‌ها مجبور هستند هویت خود را در دانشگاه مخفی کنند و این درحالیست که مسئولان دانشگاه نمایش پرچم آنها را ممنوع و از برگزاری مراسم سوگواری برای قربانیان غزه جلوگیری می‌کنند.» نویسندگان این بیانیه محدودیت‌های ضد فلسطینی در دانشگاه‌های انگلیس را وحشتناک توصیف و بر لزوم حق آزادی بیان تاکید کرده‌اند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

این درحالیست که اعتراضات عمومی در انگلیس نسبت به جانبداری مقامات لندن از تل‌آویو رو به افزایش است و معترضان تاکنون ضمن ارائه طومارهای اعتراضی، چندین تظاهرات گسترده در این کشور برگزار کرده‌اند.

شنبه هفته پیش طبق آمارها نیم میلیون فعال ضد صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. این هفته نیز بر اساس گزارش‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان ترافلگار تجمع و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

آن‌ها قصد دارند تا روز شنبه آتی نیز در بزرگترین پارک لندن موسوم به «هاید پارک» تجمع و به سمت سفارت ایالات متحده راهپیمایی کنند. پیش‌بینی‌ها حاکی است که شمار شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی رکورد راهپیمایی‌های چند هفته اخیر را بشکند.

معترضان خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه و پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در این منطقه هستند. بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۴ روز گذشته بر اثر حملات ددمشنانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شده‌اند که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha