مقبره الشعرای تبریز قابلیت تبدیل شدن به کانون دیپلماسی جهان اسلام را دارد

تبریز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: مقبره الشعرای تبریز با برخورداری از پیکر ۴۰۰ شاعر و مدفون داخلی و خارجی در خود، قابلیت تبدیل شدن به کانون دیپلماسی جهان اسلام را دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی»، در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار جمهوری اسلامی و غزه، افزود: تاکنون در جنگ غزه ۴۹ خبرنگار شهید شده اند و امید می رود رژیم صهیونیستی به زودی از صحنه روزگار محو شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده سیدحمزه در کنار محوطه سازی مقبره الشعرای تبریز، اظهار کرد: یکی از موارد مطرح از سوی این اداره کل در اجرای طرح توسعه حریم مقبره الشعرا موضوع حفظ حریم و پیرامون مقبره ثقه الاسلام و عدم آسیب دیدن قدمت ۷۰۰ ساله امامزاده سیدحمزه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در این راستا شهردار تبریز قول مساعد داد تا با بازطراحی در طرح توسعه حریم مقبره الشعرا، با الحاقیه ای به صورت پله، قسمت بالایی مقبره الشعرا به قسمت جنوبی وصل شود.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: همچنین قرار شد صحن شمالی مقبره الشعرا نیز به صحن داخل امامزاده سیدحمزه متصل شود و با تلفیق آن به قسمت شمالی، صحنی اضافه شود تا مردم از خدمات امامزاده سیدحمزه در صحن مقبره الشعرا استفاده کنند و در ایامی مانند شب های قدر به لحاظ ازدحام جمعیت میهمانان سیدحمزه نیز از صحن مقبره الشعرا بهره مند شوند.

وی یادآوری کرد: محوطه مقبره الشعرا و امامزاده سیدحمزه مختص ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه برای شهرداری و نه سایر ادارات و سازمان ها بوده بلکه برای عموم مردم است.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به همراه یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی و نخستین رویداد بین‌المللی عفاف و حجاب تا روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ ماه و از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

مجموعه فرهنگی و ادبی مقبره الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر بزرگ آذربایجان و ایران زمین مانند محمدحسین شهریار، خاقانی شیروانی، اسدی طوسی و قطران تبریزی است.

مجموعه تاریخی- فرهنگی مقبره الشعرا که ساخت آن به اوایل دهه ۱۳۵۰ شمسی باز می گردد، چنان محبوبیتی در عرصه فرهنگ و هنر تبریز و ایران دارد که امروزه به یکی از نمادهای گردشگری و فرهنگی آذربایجان شرقی و کشور تبدیل شده است.

آیت الله رییسی رییس جمهور هم ۱۸ خرداد امسال در نخستین روز از دور دوم سفر ۲ روزه خود به آذربایجان شرقی از مجموعه فاخر فرهنگی، تاریخی و ادبی مقبره الشعرا تبریز دیدن کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha