مساجد بین راهی جاده اصلی کشور در مهریز یزد شرایط مناسبی ندارند + فیلم

یزد- ایرنا- دبیر ستاد اقامه نماز مهریز یزد گفت: مساجد و نمازخانه‌های بین راهی کشور مستقر در مسیر این شهرستان برای استفاده مردم و مسافران شرایط مناسبی ندارند .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " حسین زارع بیدکی" روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: مسئولیت مساجد بین راهی با برخی دستگاه‌های اجرایی است که باید توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهریز در کنار جاده اصلی کشور است ادامه داد: همه روزه مسافران زیادی از مسیر مهریز به برخی استان‌های کشور سفر می‌کنند که باید نسبت به نظارت و ساماندهی مساجد و نمازخانه‌ها اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: ایجاد فضای مناسب برای انجام فرائض دینی و فرهنگی در مساجد و نمازخانه‌ها به مکانی مناسب نیاز دارد و باید به خصوص برای مسائل بهداشتی آنها بهتر اقدام شود.

مساجد بین راهی جاده اصلی کشور در مهریز یزد شرایط مناسبی ندارند + فیلم

زارع بیدکی بیان کرد: وجود امکانات بهداشتی و رفاهی برای مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در شهرستان موضوع مهمی است که امیدواریم با درایت و پیگیری مسئولان مرتبط مرتفع شود.

وی گفت: هم‌اکنون در سطح شهرستان مهریز ۲۵۷ باب مسجد در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی وجود دارد که در حدود ۱۰۰ مسجد نماز اقامه می‌شود و برای انجام تبلیغ با کمبود روحانی دچار هستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز مهریز گفت: برگزاری نمازجماعت در مدارس و ادارات و نهادها جزو برنامه‌های مهمی است که با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان انجام می‌شود.

زارع بیدکی اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و سایر برنامه‌ها سالانه به بیش از ۴۰ میلیارد ریال بودجه نیاز مبرم داریم.

وی بیان کرد: برای انجام برنامه‌ها هیچ ردیف بودجه مشخص نداریم و اگر صنایع و خیران همکاری بهتری داشته باشند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

این مسئول به برگزاری اجلاس شهرستانی نماز در روز شنبه ۲۰ آبان ماه جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز خبر داد.

مساجد بین راهی جاده اصلی کشور در مهریز یزد شرایط مناسبی ندارند + فیلم

زارع گفت: برگزاری این اجلاس با همکاری نهادها و ادارات و مردم نقش مهمی در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و بین مردم و جوانان دارد و باید برای تحقق آن اقدام کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مسیر اصلی شمال به جنوب کشور واقع شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha