دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: حکمرانی سبک زندگی ماموریت این شورا است

مشهد-ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مهمترین ماموریت این شورا حکمرانی سبک زندگی است که برای احیای ابزارهایمان در این زمینه تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی عصر پنجشنبه در حاشیه کارگاه های آموزشی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در محل مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته فرهنگ عمومی امسال متفاوت از سالهای گذشته بوده است.

وی تفاوت هفته فرهنگ عمومی امسال با سالهای گذشته را روند احیای شوراهای فرهنگ عمومی به مثابه مجمع استانی و ملی دانست و گفت: حکمرانی فرهنگی به جاهای مثبتی رسیده است، به طوریکه امسال رییس جمهور وقتی را به شوراهای فرهنگ عمومی اختصاص دادند و نکات مهمی را گفتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: ماموریت اصلی این شورا مبنی بر حکمرانی سبک زندگی ناظر بر نوسازی روشها و رویکردها است، به عنوان مثال در حوزه بسیار مهم صنایع فرهنگی، کار بزرگ دبیرخانه شورا این بوده است که همه دستگاه ها و ابعاد متکثر حوزه فرهنگی بیایند و برنامه جامع و اثربخشی را تدوین کنند.

وی اظهار کرد: مسیر صنایع خلاق و فرهنگی از ابعاد مهم سبک زندگی است که استان خراسان رضوی در این زمینه پیشگام بوده و حرکت رو به جلو دارد.

امامی با بیان اینکه در رفتارهای عمومی مشکل جدی داریم، افزود: این مشکلات در حوزه های عبور و مرور، مصرف و رفتارهای خانوادگی مشهود است، اتفاق بزرگی که در شورای فرهنگ عمومی رخ داده، آن است که به جای نوشتن اسناد و رهاسازی یا عادی سازی بحرانها باید به سمت واقع بینانه مواجه شدن با مسائل حرکت کنیم.

وی با ذکر مثالی در توضیح مورد مزبور تصریح کرد: مثلا اگر در حوزه مهاجرت افغانستانی ها به خراسان رضوی وارد می شویم، لازم است برای شناسایی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی، ائتلافی بین سه یا چهار دستگاه اجرایی فرهنگی شکل بگیرد تا توان حل مساله چندین برابر شود.

مسوول کارگروه مد و لباس کشور از جشنواره مد و لباس فجر به عنوان بزرگترین رویداد حوزه پوشاک و مد کشور یاد و بیان کرد: موفقیت یک جشنواره در همراهی صنعت و بازار است، آن هم در صنعت مد و لباس که اساسا نیاز صد درصد جامعه است، در این زمینه به ویژه نیاز مبرمی به حضور و همراهی صنایع داریم.

وی با اشاره به سه بخش جشنواره مد و لباس فجر ادامه داد: این جشنواره دارای سه بخش اصلی و سه سطح جوایز است، طاووس زرین، طاووس سیمین و طاووس بلورین سطوح جوایز است و سه بخش اصلی جشنواره را هم پوشاک تراز اجتماعی بانوان که سایر ملزومات را هم با رویکرد عفیفانه و ویژه بانوان در برمی گیرد.

امامی اضافه کرد: در بخش صنعت ملی پوشاک هم با «ویژندهای» متنوع ایرانی همکاری را آغاز کرده ایم که آرزوی ما دیده شدن پوشاک ایرانی در سطح دنیاست.

حضور ۲۵۰ نفر از فعالان مد و لباس در کارگاه آموزشی 

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی به ایرنا گفت: کارگاه آموزشی، برنامه زیر رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر کشور است که با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان زن مد و لباس شامل مدرس، دانشجو، مبتدی، مزون دار، خیاط و تولیدکننده پوشاک به صورت یکروزه برگزار شده است.

سید حجت طباطبایی افزود: در این کارگاه آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه الزهرا و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی مشارکت فعالانه ای داشته اند.

وی بیان کرد: مهمان ویژه این کارگاه آموزشی، دکتر «حسین مهربانی فر» پژوهشگر حوزه مد و لباس است که در کنار آن یکی از اساتید تهران در حوزه طراحی لباس نیز حضور یافته اند.

معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این کارگاه آموزشی یکروزه مباحثی از جمله سبک مد، تاریخچه مد، تیپولوژی، برندها و ویژندها، کسب و کار و اقتصاد پوشاک توسط اساتید تدریس و در پایان به شرکت کنندگان گواهی مربوطه داده می شود.

طباطبایی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ طراح لباس مربوط به بانوان در خراسان رضوی بیان کرد: از زمان راه اندازی سامانه جامع طراحان توسط کارگروه مد و لباس کشور، ۳۰ نفر از طراحان استان در آن ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید:

وزیر فرهنگ: به دنبال حذف سلیقه‌ها در جشنواره مد و لباس فجر نیستیم

امامی: حضور پرقدرت برندهای ایرانی در بازار، قاچاق پوشاک و تولید زیر پله‌ای را کاهش می‌دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha