۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85285991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه دولت، حمایت از تولید و سرمایه گذاران است

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85285991
نگاه دولت، حمایت از تولید و سرمایه گذاران است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری قزوین با بیان اینکه رشد اقتصادی بدون جذب سرمایه های داخلی و خارجی ممکن نخواهد بود، گفت: نگاه دولت سیزدهم حمایت از تولید و سرمایه گذاران در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صمت استان قزوین، تصریح کرد: امسال سرمایه گذاری های خارجی زیادی را در حوزه صنعت استان داشتیم و این مساله به دلیل اعمال سیاست های حمایتی استان نسبت به این بخش بوده است.

وی با تاکید بر ادامه تعامل بین سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی استان همانند سال های گذشته، افزود: توسعه استان نیازمند حمایت از صنعت است و چنانچه چرخ صنعت در استان پویا باشد، می‌توان به سمت تحقق آرمان ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری از جمله تحقق شعار سال پیش رفت.

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما با این حال جزو ۲ استان شاخص و شناخته شده در جذب سرمایه و سرمایه‌گذار قرار دارد.

رحمانی با اشاره به اینکه قزوین در حوزه صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد و در حوزه جذب سرمایه‌گذاری نیز به مرحله ای رسیده که خود می تواند سرمایه گذار را انتخاب کند، تاکید کرد: همانطور که اعلام کردیم، توافقات و تعاملات خوبی که در حوزه صنعت وجود دارد باعث پیشرفت های قابل توجه ای در این بخش شده تا جایی که امروز سازمان صمت به عنوان یکی از بازوان اجرایی مهم استان شناخته شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: قزوین در گذشته یکی از قطب های کشاورزی شناخته شده بود اما به مرور و به واسطه تلاش هایی که برای بخش صنعت کشیده شده و فعالیت برخی از صنایع بزرگ و مادر، از آن به عنوان یک استان صنعتی یاد می شود.

وی، یکی از ویژگی های بارز صنعت در استان قزوین را غالب بودن بخش خصوصی در این حوزه دانست و تصریح کرد: ارتباط خوب و سازنده صنعت با سایر بخش ها از جمله فرهنگ باعث شده تا زنجیره های ارزش در استان ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، رسالت قزوین در حوزه صنعت یک رسالت ملی است و قطعه سازان خودرو، تولیدکنندگان شوینده، کاشی و سرامیک و شیشه از جمله صنایع مادری هستند در استان فعالیت عمده ای دارند.

رحمانی با اشاره به اینکه موضوع صادرات در استان قزوین باید عملیاتی تر شود، افزود: متاسفانه بستر صادرات در قزوین کمی ضعیف شده چرا که حدود ۸۰ درصد تولیدات موجود استان از سایر گمرکات کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: فرآیند بهره‌برداری از دهکده لجستیک و منطقه آزاد اقتصادی تاکستان را باید با قوت هرچه بیشتر پیش ببریم و از مدیر جدید سازمان صمت هم انتظار داریم تا براساس اولویت های یاد شده نواقصی حوزه صنعت را تکمیل کنند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات عزیزالله افضلی، محسن رستمی به عنوان رییس سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha