۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85285824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع پرتو فرآیند نوین افتخار بزرگی برای قزوین است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: افتتاح مرکز پرتو فرآیند نوین برگ افتخار دیگری به افتخارات این استان می افزاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری در قزوین، اظهار کرد: بهره برداری از این مرکز نتیجه یک سال تلاش مستمری بود که توانست با یک اراده قوی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: قزوین استانی است که ظرفیت و قابلیت های فراوان و متنوعی را در خود جای داده و در واقع همه نعمت‌هایی که می‌شود به یک منطقه جغرافیایی داد، خداوند به این استان اعطا کرده است.

استاندار قزوین، نیروی انسانی موجود را مهمترین ظرفیتی دانست که استان قزوین از آن بهره مند است و یادآور شد: به لحاظ نیروی انسانی متخصص و ماهر و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب و فناورانه، استان در جایگاه و مرتبه مناسبی قرار دارد.

اعلایی با اشاره به اجرای عملیات پروژه چشمه نور در قزوین، تصریح کرد: خوشبختانه با تصویب اعتبار مالی این طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، امیدواریم در آینده نه چندان دوری شاهد راه اندازی این طرح باشیم چرا که با بهره برداری از این پروژه شاهد تحولات شگرفی در حوزه فناوری هسته ای در سطح منطقه خواهیم بود.

براساس این گزارش، مرکز پرتودهی صنعتی قزوین که رونمایی از آن روز پنجشنبه صورت گرفت، در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک‌ بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌ منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

ساختمان محل قرار گیری این سامانه در مدت‌ زمانی کمتر از ۶ ماه برای بهره‌برداری آماده شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در فاز دوم، توسعه فعالیت مجتمع صنعتی پرتودهی قزوین از شتابدهنده "رودوترون" بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha