خسارت سیل مازندران به بخش کشاورزی حدود یک‌هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شد

ساری- ایرنا- رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی مازندران اعلام کرد :‌خسارت سیل ۱۳ آبان به بخش کشاورزی استان حدود یک‌هزارو ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.

لیلا بهرامیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که سیلاب به بخش های مختلف کشاورزی ۶ شهرستان عباس آباد، نوشهر، چالوس، نور، آمل و بابل خسارت وارده کرده است، افزود: عمده خسارت های سیلاب به بخش های زیر ساختی و زیر بنایی شامل سردهنه‌ها، پل‌های بین مزارع، کانال‌های آب زراعی و جاده دسترسی بین مزارع، سامانه نوین آبیاری و ایستگاه پمپاژ خسارت وارد کرد.

وی بیان داشت: همچنین سیلاب به بخش هایی از واحد های دامپروری و گلخانه های غرب مازندران خسارت جدی وارد کرده است که کارشناسان در حال پرونده سازی این واحد ها هستند.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی مازندران با توضیح این نکته که بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی شناسایی شده اند و آمادگی برای ثبت مشخصات خسارت دیدگان هستیم، گفت: هنوز میزان خسارت سیلاب بر سطح زمین های زراعی و باغی استان مشخص نشده است.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

خسارت سیل مازندران به بخش کشاورزی حدود یکهزارو ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شد

به گزارش ایرنا و به استناد آمارهای ثبت شده از بارندگی‌های روز ۱۳ آبان در نوشهر و چالوس، در برخی رودخانه ها شاهد وقوع دِبی با دوره بازگشت بیشتر از ۲۰۰ سال بودیم که منجر به وقوع سیل و خسارت به برخی زیرساخت‌های منطقه شد.

بنابر این گزارش میانگین بارندگی‌های کل استان مازندران از بعدازظهر ۱۳ آبان تا صبح ۱۴ آبان ۱۵ میلیمتر بود، طی این مدت در مناطق غربی استان ۲۶.۲ میلیمتر بارندگی ثبت شد که طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی شدید معابر را به دنبال داشت. میانگین بارندگی در مناطق مرکزی استان ۱۳.۹ میلمتر و در مناطق شرقی ۱.۶ میلیمتر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha