وزیر اسپانیایی خواستار حمایت از شکایت از رژیم صهونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شد

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا از اقدام حقوقی علیه «جرایم جنگی» رژیم صهیونیستی و محاکمه این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری حمایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بلارا چهارشنبه از قربانیان حملات صهیونیست‌ها و خانواده‌های آنها درخواست کرد تا با «ژوان برانکو» وکیل فرانسوی تماس گرفته و رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایاتش به دیوان کیفری بین‌المللی بکشانند.

برانکو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از دوتابعیتی‌های فلسطین و کشورهای اروپایی خواسته‌ایم که هم در حوزه قضایی کشورهایشان و هم در دیوان کیفری بین‌المللی نمایندگی آنها را داشته باشیم.

بلارا یکی از سیاستمداران اسپانیایی است که موضع‌گیری‌های شدیدی علیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها داشته است.

وی پیشتر اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.

او همچنین در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما می‌خواهیم که اتحادیه اروپا با (اعمال) تحریم‌های اقتصادی علیه مسئولان و تحریم تسلیحاتی [علیه رژیم صهیونیستی] موافقت کند.

ایرنه مونترو وزیر برابری اسپانیا نیز با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه ضروری است که نتانیاهو را متوقف کنیم، اقدام در برابر «نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل» علیه غزه را برای بشریت، برای دفاع از دموکراسی و همچنین تضمین حقوق بشر خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha