۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۴۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85285472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیاستمدار آمریکایی: اسرائیل برای آمریکا یک سنگر در خاورمیانه است

تهران-ایرنا- رابرت اف کندی جونیور سیاستمدار آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در تداوم حمایت تمام عیار واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل برای آمریکا یک سنگر در خاورمیانه است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل برای ما تقریباً مانند داشتن یک ناو هواپیمابر در خاورمیانه و قدیمی‌ترین متحد ما در خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: اگر اسرائیل نباشد، روسیه، چین و کشورهای بریکس پلاس ۹۰ درصد نفت جهان را کنترل خواهند کرد و این امر برای امنیت ملی آمریکا فاجعه بار خواهد بود.

از زمان آغاز درگیری‌ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آمریکا بصورت تمام عیار از این رژیم حمایت کرده است.

کارشناسان مسائل بین الملل، حمایت نامحدود و بی‌قیدوشرط آمریکا از رژیم صهیونیستی را مهمترین علت رویکرد وحشیانه این رژیم در قتل عام فلسطینی‌های ساکن غزه می‌دانند.

کارشناسان معتقدند که بنیان ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات طوفان الاقصی از هم فروپاشید و این آمریکاست که فرماندهی عملیات علیه مقاومت فلسطین را در غزه هدایت می‌کند و به طور مستقیم مسوول جنایات این رژیم است.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می‌یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha