۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85285303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآیند تهیه طرح تفضیلی شهر کهریزک عملیاتی شد

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85285303
فرآیند تهیه طرح تفضیلی شهر کهریزک عملیاتی شد

شهر ری - ایرنا - شهردار کهریزک گفت: فرآیند تهیه طرح تفضیلی شهر کهریزک برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و بهره گیری مردم فهیم کهریزک از مزایای این طرح عملیاتی شد.

علی کلهر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با عنایت به پیگیری‌های همه جانبه‌ عوامل شهرداری کهریزک مبنی بر سرعت بخشیدن به موضوع فرآیند طرح تفضیلی شهر کهریزک این طرح عملیاتی گردید.

وی ادامه داد: در راستای بهره‌مند شدن شهروندان فهیم و شریف کهریزک از مزایای این طرح، بالاخره پس از یک سال همّت و تلاش بی وقفه توسط معاونت شهرسازی و معماری و عوامل مربوطه، مناقصه طرح تفصیلی شهر کهریزک برگزار گردید.

کلهر تصریح کرد : این فرآیند در طرح تفضیلی کهریزک قطعا تکمیل تر کننده طرح جامع است و در این طرح نکات و جزییات بیشتری از بافت شهری و چگونگی کاربری ها در معابر تهیه می شود.

شهردار کهریزک گفت : طرح تفضیلی نقشه راهبردی مدیران شهرداری برای خدمات شهری به مردم و شهروندان می باشد .

طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

طرح جامع شهری طرحی بلند مدت است که در آن طرز استفاده از زمین ها و منطقه بندی با توجه به حوزه های مسکونی، بازرگانی، زراعی، تجهیزات و تاسیسات و تسهیلات برای بهسازی و نوسازی مطابق با اولویت بندی های آنان و… تهیه و تنظیم می شود و در صورت لزوم قابلیت تجدید نظر را داراست.

در این طرح نحوه استفاده از اراضی شهری به همراه مساحت و موقعیت هر کدام از آنها در محلات به صورت دقیق تعیین می شود و میزان تراکم ساختمانی و تراکم جمعیت در واحدهای شهری به صورت دقیق تعیین می گردد. شبکه های ارتباطی عبور و مرور به صورت دقیق و تفصیلی، تعیین وضعیت می شود. هدف نهایی طرح تفصیلی در واقع عملی شدن اهداف و اصول طرح جامع شهری است تا با بهتر شدن شرایط و بالا رفتن کیفیت محیط، تمامی محدودیت ها و نیازها برطرف شود و میزان توان مدیریت شهری به همراه ساماندهی کردن محلات افزایش یابد.

علیرضا فخاری استاندار تهران روز سه شنبه با حضور در بخش کهریزک شهرستان ری با شهروندان، تولید کنندگان و صنعتگران این بخش دیدار و گفت وگو و مشکلات مراجعه کنندگان را بررسی و برای رسیدگی آنها دستور لازم را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار تهران در این ملاقات چهره به چهره که با حضور قائم مقام شورای اسلامی شهر کهریزک، فرماندار ویژه شهرستان ری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل بازرسی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری، شهردار کهریزک و مدیران کل استانی و رؤسای ادارات شهرستان ری حضور داشتند به مشکلات شهروندان رسیدگی کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha