بیش از ۳۰ نوع خدمت در سامانه جامع کار تعریف شده است

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سامانه روابط کار جامع و دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه درون‌سازمانی و ارباب‌رجوع است، افزود: در این سامانه بیش از ۳۰ نوع خدمت جهت تسهیل روابط کاری مشمول قانون کار تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری حوزه روابط کار این اداره کل، اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم با استقرار سامانه جامع روابط کار و تلاش بی وقفه کارشناسان، میانگین مدت‌ زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار کاهش یافته است.

وی با بیان این که، مدت‌ زمان رسیدگی به شکایات در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۵۴ روز بود که با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، این میزان اکنون به ۲۰ روز کاهش یافته است، بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مصمم به پیشتازی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف، بهبود عملکرد و خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر به مردم است.

باقری یکی از رسالت‌های اصلی حوزه روابط کار را آموزش قوانین و مقررات کار ذکرکرد و گفت: افزایش تدریجی آگاهی و اطلاعات قشر کارگر و کارفرما نسبت به‌ حق‌ و حقوق خود و به‌ تناسب آن مراجعه مکرر آنها به ادارات کار برای ثبت شکایات و پیگیری، رفته ‌رفته کاهش ازدحام در مراجعات و کاهش حجم پرونده‌ها را در پی داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، ثبت الکترونیکی دادخواست کار، شکایت الکترونیکی کارگر و کارفرما و دریافت الکترونیکی آرای صادره را از جمله ویژگی های سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و افزود: جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیب‌های شغلی افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرارگرفته است.

باقری افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع از ۲ هزار و ۴۸۰ کارگاه پرخطر استان بازدید شد که این تعداد در سال گذشته به ۲ هزار و ۸۰۳ مورد افزایش یافته است.

بیش از ۳۰ نوع خدمت در سامانه جامع کار تعریف شده است

باقری از کسب رتبه برتر اداره کل تعاون مازندران در صدور آرای هیات تشخیص در سطح کارشناسان روابط کار سراسر کشور خبرداد و گفت: طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌هایی با بیش از ۳۰۰ نفر نیروی کار و مستقر در شهرک های صنعتی اجرا شده است و به صورت سالانه در حال افزایش است بگونه ای که در سال جاری تعداد ۳۰ واحد کارگری که دارای ۵۰ نفر کارگر و یا بیشتر هستند، نسبت به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل کرده اند.

وی، کاهش ضایعات و ارتقای سطح در آمد و معیشت کارگران، کسب رتبه نخست در حوزه مدیریت روابط کار در سال گذشته، کاهش مقرری بگیران، کسب رتبه برتر در حوزه بیمه بیکاری در سراسر کشور از نظر عملکردی، تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملیاتی حوزه بیمه بیکاری، تشویق و ترغیب مقرری بگیران در سامانه جستجوی شغل جهت اشتغال مجدد در واحدهای تولیدی و صنفی استان و اشتغال مجدد و خود اشتغالی مقرری بگیران را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد.

این مقام مسوول از انعقاد تفاهم نامه تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های ساختمانی زیر ۲۵ نفر کارگر بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بابل، اداره کل محیط زیست، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و معاونت عمرانی استانداری در راستای کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha