نام‌نویسی انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران نسبت به دوره قبل ۷۵ درصد افزایش یافت

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: ۷۴۸ نفر در مازندران برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نهایی انجام دادند در مقایسه با آمار ثبت‌نام مجلس یازدهم افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز چهارشنبه -۱۷ آبان- در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: ۷۶ درصد از ۷۴۸ متقاضی حضور در رقابت برای نمایندگی مردم مازندران در مجلس دوازدهم، دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به رشد مشارکت بانوان مازندرانی برای حضور در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نام‌نویسی بانوان مازندرانی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با افزایش ۱۳۲ درصدی نسبت به دوره گذشته به ۵۸ نفر رسید.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به پیشتازی قائمشهر در تعداد افراد ثبت‌نام شده برای حضور در انتخابات گفت: ۱۴۲ نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه ثبت‌نام کردند که بیشترین تعداد متقاضی در بین حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران است. کمترین تعداد نیز با ۵۳ نفر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت ثبت شده است.

نام‌نویسی انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران نسبت به دوره قبل ۷۵ درصد افزایش یافت

این مقام مسوول با بیان این‌که تاکنون ۱۰ نفر برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران نام‌نویسی کردند بیان داشت: ۹۳۸ نفر از اعضای هیئت اجرایی در مازندران فرآیند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان آن توسط بیش از ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار مازندرانی واجد شرایط رای دهی انتخاب می‌شوند.

تعداد متقاضیان حضور در رقابت انتخاباتی مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه مازندران ۴۱۸ نفر بود که در نهایت پس از بررسی صلاحیت‌های متقاضیان، ۱۲۱ نفر صلاحیت و مجوز حضور در یازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha