هشت نمایش صحنه‌ای در جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی رقابت می‌کنند

ارومیه- ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: هشت گروه نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش خیابانی در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان در ارومیه با همدیگر رقابت می‌کنند.

امید خاکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی با رقابت این گروه‌ها از رپر گذشته در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه در حال برگزاری است.

وی اظهارکرد: از هشت گروه صحنه‌ای، ۶ گروه مربوط به ارومیه، یک گروه مربوط به نقده و یک گروه از شهرستان تکاب است و همچنین چهارگروه خیابانی مربوط به شهرهای ارومیه، نقده، میاندوآب و سلماس است.

وی اضافه کرد: هیات انتخاب آثار این جشنواره، پس از ارزیابی ۳۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش خیابانی، در نهایت هشت نمایش در بخش صحنه ای و چهار نمایش را در بخش خیابانی را بدون اولویت در بخش رقابتی پذیرفتند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی ادامه داد: جهانشیر یاراحمدی از بوشهر، محمدرضا درند از کرمانشاه و پدرام رحمانی از ارومیه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی را تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، نمایش «داغ قره‌داغ» نوشته بابک غلامی و کارگردانی علی صبوری، نمایش «کافه سایه» نوشته ابراهیم عادل‌نیا و کارگردانی الهام حیدریان، «مراسم قطع دست در اسپوکن» به نویسندگی و کارگردانی دیار دولتخواه، «باد اسب است» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی مجید غلامی، «مضحکه شبیه قتل» نوشته حسین کیانی و کارگردانی رضا خوفی و نمایش «مضحکه سیاه» نوشته مهدی ملکی و کارگردانی مرتضی نورپور و پریسا کاظمی از شهرستان ارومیه، «جهانگیر و غیره» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از شهرستان تکاب و «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از شهرستان نقده آثار پذیرفته شده در بخش صحنه ای هستند.

همچنین نمایش «عکس فلاش خورده» نوشته رسول پور یزدی و کارگردانی بابک پورخلیل از شهرستان میاندوآب، «بهم میرسیم» نوشته رسول بانگین و کارگردانی سامان حسن‌زاده از شهرستان ارومیه، «سوز یک ترانه» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد محبوبی از شهرستان سلماس و «پلاک» به نوشته حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از شهرستان نقده آثار پذیرفته شده خیابانی هستند.

به گزارش ایرنا، این جشنواره به صورت دوروزه در ارومین برگزار می شود و در پایان، از برترین های هربخش تجلیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha