رویداد فناورانه هوش مصنوعی "هم‌تا بازار" ۲۴ آبان گشایش می‌یابد

تهران- ایرنا- رویداد فناورانه هوش مصنوعی "هم‌تا بازار" در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها و شناسایی نیازهای فناورانه و توسعه بازار محصولات هوش مصنوعی در کشور با مشارکت جهاد دانشگاهی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سیدمهرداد حسینی زیدآبادی مدیرعامل سیناپتک و رییس ستاد برگزاری رویداد «هم تا بازار»، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری این رویداد بزرگ، اظهار داشت: این رویداد فناورانه با مشارکت و همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و ۱۴ وزارتخانه و همکاری موثر بخش خصوص در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت هوش مصنوعی در دنیا و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب برای توجه و تمرکز بر علوم و فناوری جدید و محصولات دانش بنیان، هدف اصلی از برگزاری آن را معرفی محصولات دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی و تجاری سازی و توسعه بازار محصولات مرتبط عنوان کرد.

زیدآبادی با اشاره به نامه نگاری جهاد دانشگاهی با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف برای برگزاری رویداد بزرگ هم تا بازار گفت: از ۱۸ وزارتخانه که با آن ها نامه نگاری شده، ۱۲ وزارتخانه از جمله وزارتخانه های امور خارجه، کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عتف، بانک مرکزی اعلام همکاری کرده و نماینده در رویداد «هم‌تابازار» و «هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک – تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» معرفی کرده اند.

بزرگترین نمایشگاه فناورانه هوش مصنوعی "هم تا بازار" ۲۴ آبان گشایش می‌یابد

وی همچنین درباره حضور دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و نیز انجمن های علمی و تخصصی فعال در حوزه هوش مصنوعی در رویداد هم تا بازار، یکی از موضوعات مهم این رویداد را توسعه آموزش و عدالت محوری آموزشی در حوزه هوش مصنوعی عنوان کرد.

زیدآبادی با اشاره به برگزاری چهار نشست سیاستگذاری برای برگزاری این رویداد با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی گفت: امید است در طول دو روز برگزاری شاهد هم اندیشی و برگزاری مناسب این رویداد در راستای تجاری سازی ایده ها و شناسایی نیاز های فناورانه و توسعه بازار محصولات هوش مصنوعی در کشور باشیم.

«هم‌تابازار» مقدمه‌ای برای جمع شدت تمام بازیگران هوش مصنوعی کشور

معاون سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست، بن مایه اصلی رویداد «هم‌تابازار» را تجاری سازی محصولات فناورانه هوش مصنوعی دانست.

رضا زین ساز فندقی تصریح کرد: نشست های علمی و کارگاهی مختلفی با نگاه  تجاری سازی در این رویداد پیش بینی شده و امید است در  این رویداد تعداد و میزان قرارداد قابل قبولی از سرمایه گذاری بین عرضه کنندگان و بخش تقاضا را شاهد باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه، موضوع هوش مصنوعی، مسأله ای جدید نیست، اما موضوع مهم جهش آن است، گفت: این حوزه  باید از سوی نهادهای علمی و دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، چرا که در حوزه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تغییرات بسیاری ایجاد کرده که باید در این رویداد به این حوزه  ها پرداخته شود.

 معاون تجاری‌سازی و امور شرکت‌ها و موسسات سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان  افزود: رویداد بزرگ و ارزشمند «هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران و ذی نفعان در حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شده و در راستای رسیدن به اهداف در این رابطه به هم افزایی برسند.

رویداد «هم‌تابازار» و «هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک – تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» ۲۴ تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. این رویداد در دو بخش هم اندیشی و نیز سمینار به ارائه دستاوردهای سازمان ها، دستگاه ها و شرکت ها با هدف توسعه بازار و بهره وری به واسطه استفاده از هوش مصنوعی خواهد پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha