۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2666
کد خبر: 85284854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

ایلام - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید علم که نمادی از قدرت است باید در راستای حل مشکلات و مسائل جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "یونس پناهی" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه برخی ها نگرانند که نباید همه چیز را به مقاله وصل کرد، اظهار کرد: تولید علم معادل تولید مقاله نیست اما راه فناوری از این مسیر می گذرد.

وی تاکید کرد: مقاله زبان پویای گفت و گو بین علماست و دانشجویان، محققان و دانشمندان باید تولید مقاله را در راستای حل مشکلات جامعه را مد نظر قرار دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در زمینه تولید مقاله رتبه ۱۵ دنیا را دارد اما این رتبه در حوزه فناوری ۶۰ است که نشان می دهد تولیدات علمی دانشمندان به تولید و توسعه فناوری منجر نمی شود.

پناهی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازها در کشور، مرجعیت علمی دانشگاه هاست و با وجود دانشگاه های بزرگ ما نباید مصرف کننده علم دیگران باشیم.

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این وزارتخانه برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت تعریف شده است و برای نخستین بار بودجه متناسب با نیاز و برنامه تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: همه روسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باید کنکاش کرده و توانمندی های مناطق را شناسایی کنند تا در دانشگاه به مرجعیت علمی مورد نظر برسیم.

پناهی بیان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص ماموریت ویژه داده شده و باید مدیر جدید از این ظرفیت برای کشور و منطقه استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی ایلام وجود اعضای هیئت علمی پژوهشگر بسیار توانمندی است که خوشبختانه جایگاه این دانشگاه را در بحث علمی ارتقا داده و آینده‌ای روشن در انتظار ان است.

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

"شهریار عباسی" خاطرنشان کرد: چالش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان استان ایلام وجود دارد و نیازمند حمایت وزارت بهداشت و همچنین همت همه جانبه اعضای دانشگاه است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت باید نگاه متفاوت و متمایزی به استان ایلام نسبت به استان‌های توسعه یافته داشته و در تامین اعتبارات و رفع مشکلات و چالش‌ها به استان ایلام کمک کند.

رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: مدیریت یک مجموعه بزرگ همچون دانشگاه علوم پزشکی ایلام پرچالش است و ما باید برای این چالش‌ها برنامه استراتژیک داشته باشیم و در این راستا به کمک همه همکاران نیازمندیم.

معاون وزارت بهداشت: تولید علم باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد

دکتر " هدایت حیدری‌زاده" ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از توانمندی و مسئولیت پذیری کارکنان در این دانشگاه استفاده کنیم و با افزایش درآمدهای اختصاصی، اعتبارات جاری و ردیف‌های بودجه‌ای را نیز از وزارتخانه پیگیری کنیم و همچنین با کمک سازمان برنامه و بودجه مشکلات را رفع کنیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین با قدردانی از زحمات دکتر "جاسم محمدی"، دکتر "هدایت حیدری زاده" به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha