۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85284798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حلقه اصلی توسعه اقتصادی زنجان حرکت در مسیر بهره وری است

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: حلقه اصلی توسعه اقتصادی استان حرکت در مسیر بهره وری است و مدیران کنترل کیفی در این حوزه بسیار می‌توانند کمک حال باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در نشست مدیران کنترل کیفیت استان با بیان اینکه یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی در استان پیگیری مقوله مهم بهره وری است، افزود: معتقدیم هر چقدر میزان بهره وری در تولید و صنعت استان بهبود پیدا کند نتیجه آن ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات خواهد بود.

وی با بیان اینکه رد پای بهره وری در سیاست های اقتصادی استان با جدیت کامل دنبال می شود، اضافه کرد: بهره وری در تحلیل های اقتصادی به معنای کارآیی و اثربخشی است اما بسیاری از پروژه های اجرا شده در کشور، بهره وری و کارآیی را نداشته است درحالیکه وجود این مولفه ها بهره وری بسیار خوبی به همراه دارد و در کنار آنها، کیفیت هم رخ می دهد.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ فرودگاه در کشور وجود دارد که بیش از یک پنجم آنها مسافری است اما در بخش عمده ای از آنها حتی هفته ای یکبار هم پرواز انجام نمی گیرد و در واقع بهره وری کافی را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از مولفه های مهم توسعه استان منابع انسانی کارآمد است، ادامه داد: این موضوع از موارد مورد توجه استاندار استان است.

وی با بیان اینکه واحدهای اقتصادی "دولتی و خصوصی "با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، گفت: مشکلات تحریم و موانع ایجاد شده بر سر راه تولید موجب شده حاشیه سود تولیدکنندگان کاسته شود بنابراین واحدهای تولیدیی موفق هستند که در ارتقای مهارت، ایجاد یک محیط آرام، حرفه ای و سالم سرمایه گذاری کرده باشند.

معاون استاندار زنجان اضافه کرد: ما به همه واحدهای اقتصادی استان ابلاغ کرده ایم که اگر برنامه ارتقای بهره وری داشته باشند از حمایت های استانی بهره مند خواهند شد که یکی از آیتم های آن توجه به نیروی انسانی است.

محمدی افزود: موضوع کیفیت صرفا منحصر به تولید و واحدهای اقتصادی نیست بلکه این مهم در تمامی بخش های زندگی شهروندان نمود می یابد.

این مسوول با بیان اینکه گفته می شود نگاه به مدیران کنترل کیفی باید تغییر کند، ادامه داد: در این راستا طرحی با عنوان اصلاح روند پرداخت دستمزدها مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه جای کار زیادی در حوزه کنترل کیفیت وجود دارد، افزود: وظیفه مسوولان استانی این است که مشکلات صنفی این گروه به حداقل ممکن برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha