بحران‌های عصر حاضر، حاصل دورشدن از فرهنگ و گفت‌وگوی فرهنگی است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کالاوارگی و شی‌وارگی در نظام سرمایه‌داری، به‌شدت از منزلت فرهنگ کاسته و زر و زور و تزویر در دنیای جدید، فرهنگ را از ریل خود خارج کرده است. بسیاری از بحران‌ها در عصر حاضر حاصل دور شدن از فرهنگ و گفت‌وگوی فرهنگی است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در آیین بزرگداشت روز فرهنگ افزود: در دنیای جدید، مخاطب تبدیل به کاربر شده است. هرم قدرت افقی، اما بسیار متمرکز شده است. تمرکز قدرت با صاحبان پلتفرم‌ها (سکوهای برخط) است. پلتفرم‌ها در حال دگرگون کردن حیات و فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: ساحت فرهنگ شبکه‌ای شده است و ساختارهای فرهنگی و حکمرانی فرهنگی را باید مطابق این هویت شبکه‌ای و تحولات حکمرانی بازسازی و بازتعریف کرد.

سومین بزرگداشت روز فرهنگ با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه شهیدرجایی، از اهمیت مقوله فرهنگ و تنوع و تعدد برنامه‌های فرهنگی در راستای ماموریت دانشگاه سخن گفت.

جمال مهدی‌نژاد در مورد ضرورت طرح و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه اظهار داشت: سردار شهید طهرانی مقدم و هفتاد و دو شهید دفاع مقدس از افتخارات این دانشگاه هستند. فرهنگ جهان ما را می‌سازد و به ما معنا و هویت می‌دهد و در خصوص مسئولیت، مدیریت و زندگی و جهت‌گیری‌های بشری نقش اساسی دارد.

بحران‌های عصر حاضر، حاصل دورشدن از فرهنگ و گفت‌وگوی فرهنگی است

در این مراسم از هفتاد فعال فرهنگی در سطح پیشکسوتان، استادان، کارکنان و دانشجویان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha