صادرات کیوی و مرکبات مازندران به روسیه در کمتر از ۶۵ ساعت

ساری- ایرنا- مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان این که در سال های گذشته محصولات تولیدی مازندران با طی کردن چند هفته ای مسافت به مقصد می‌رسید، گفت: اکنون کیوی و مرکبات استان در کمتر از ۶۵ ساعت به روسیه صادر می شود.

‌به گزارش خبرنگار ایرنا، کامبیز جهان‌بانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر در شرق مازندران اظهار کرد: ظرفیت دریایی سهم ۸۰ درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است و ایران در شمال و جنوب با سواحل سه هزار و ۵۰۰ کیلومتری ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند.

وی افزود: سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه که اجرای آن کارگشاست.

جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش وارد و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسیه و داغستان با ۶۵ ساعت صادر شد و موجب پویایی شد.

این مسوول گفت: این‌ مژده برای صادرات است و مسیر دریایی مدت زمان مناسبی است که می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد.

وی افزود: در صورت نیاز مشتریان و بزرگ شدن بازار کشتی های بیشتری برای حمل و صادرات مرکبات و گلخانه ای به هر کشوری که بازارهایی باشد خط ویژه و منظم می گذاریم که در این پیوند چهار فروند کشتی اختصاص یافت.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی دریای خزر یادآور شد: مازندران سه بندر فعال نوشهر و فریدونکنار و امیرآباد دارد و ۷۵ درصد بنادر در مازندران و امیرآباد است و ۶ میلیون تن در سال در بنادر ایرانی کالا صادرات می شود که ۸۰ درصد اختیار مازندران است.

جهان بانی گفت: ۲۰ میلیون تن ظرفیت بالفعل بنادر است و باید صادرات در حوزه دریایی ورود کنند و تجار و صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

صادرات کیوی و مرکبات مازندران به روسیه در کمتر از ۶۵ ساعت

مدیر عامل شرکت کشتی رانی دریای خزر افزود: در کشتی سازی ظرفیت بالایی در مازندران داریم و تاکنون کشتی در شمال ایران که فعالیت تجاری کند و مجوز بین المللی بگیرد نداشتیم و اکنون چهار فروند کشتی با سه هزار و ۵۰۰ تن حمل کالای عمومی و ۲ فروند کشتی رورو و کانتینربر در حال ساخت با طراحی مهندسی و فنی داخلی و مازندرانی است.

وی افزود: کشتی کانتینربر یخچالی برای اولین بار است که در دریای خزر ساخته و امروز به آب انداخته می شود و بی نظیر است و نداشتیم و با طراحی فنی و مهندسی داخلی با چند ۱۰ میلیارد هزینه مرکبات محصولات را به کشورهای CIS صادر کنیم.

جهان بانی گفت: حاضریم تا ۳۰ سال آینده خط تولید کشتی سازی صدرا را پیش خرید کنیم که ۵۰۰ نفر از جوانان برای کشتی سازی مشغول شده و اشتغال ایجاد شد و از نیروی انسانی بومی و ایرانی در ناوگان هستند.

جهان بانی بیان کرد: ۲ دانشگاه بزرگ امام خمینی نوشهر و دانشگاه محمودآباد قوی هستند که دریانورد تحویل جامعه می دهند و ظرفیت بالایی در مازندران است و امیدواریم با تیم اقتصادی استانداری مازندران موفق برسیم.

مدیر عامل شرکت کشتی رانی دریای خزر خاطرنشان کرد: کریدور شمال جنوب ظرفیتی مهم و بی نظیر است و در ایران در جایی قرار گرفته که بی نظیر است و کشورهای آفریقایی و آسیایی را به کشورهای CIS متصل کند و می توانیم محموله ها را تحویل و از طریق این کریدور به بازارهای فراخزری وصل کنیم و متصل شویم تا تحولات بالایی ایجاد شود و با توجه به اتصال راه آهن به بندر امیرآباد ظرفیت خوبی است که می تواند منجر به توسعه شود.

صادرات کیوی و مرکبات مازندران به روسیه در کمتر از ۶۵ ساعت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha