طوفان‌الاقصی شکست جبران‌ناپذیری برای رژیم صهیونیستی بود

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: عملیات طوفان‌الاقصی شکست ترمیم‌ناپذیری برای رژیم صهیونیستی بود و این رژیم اشغالگر که خود را چهارمین ارتش مقتدر دنیا می‌دانست در حوزه‌های سیاسی ، نظامی و اطلاعاتی – امنیتی شکست خفت‌باری متحمل شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی ، محسن پناهیان روز سه‌شنبه در نشست تحلیلی اتفاقات و جنایات علیه مردم غزه از منظر علوم سیاسی و حقوق بین‌الملل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: حمله به غیرنظامیان ،زنان ،کودکان ،بیمارستان‌ها ،مدارس و مساجد پیروزی نیست بلکه جنایت است و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان حقوق بشر در این قضیه مسئولیت و نقش مهمی دارند که متاسفانه عمل خاصی را انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز ثابت شده که وضعیت اسرائیل بعد از ۷۵ سال در دنیا عادی نیست، ادامه داد: شاهد اعتراضات جوامع بشری و اقشار مختلف مردم در سراسر دنیا نسبت به اسرائیل هستیم و مهاجرت معکوس، اقتصاد اسرائیل را به هم ریخته و ارزش پول آنها را کاهش داده است.

معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: در پنج سال گذشته چهار دولت در اسرائیل تشکیل شده که نشان از تزلزل سیاسی در آن کشور است.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: بیش از ۷۰ سال سرنوشت فلسطین از یک طرف قتل و کشتار و از طرفی دیگر آوارگی و مظلومیت است و عامل اساسی این مصیبت، برخی دولت‌های منطقه بوده‌اند که استقلال سیاسی نداشته و قدرت و آزادی عمل ندارند.

مرتضی ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه دولتی به نام فلسطین وجود ندارد که از خود دفاع کند و ملت این دفاع را انجام می‌دهند و این حرکت هم الهام گرفته و متاثر از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این انقلاب، محدود در جغرافیا نبوده و نگاه انسان محور دارد و ملت فلسطین نیز با الگوگیری از انقلاب اسلامی، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس را شکل داده‌اند و مساله فلسطین جز از طریق قدرت ملت حل نخواهد شد و امیدی به دولت‌ها نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha