شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد ریال گردش مالی دارند

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان طی سالهای اخیر در تبدیل دانش فنی به محصول تجاری موفق عمل کردند به طوری‌که گردش مالی این شرکت‌ها سالانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

اسماعیل پیرعلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانش‌بنیان و ۶۵ شرکت فناور در استان فعال است که با هسته‌های رشد و شرکت‌های پیش‌رشد حدود ۲۱۰ شرکت می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان موفق به تولید محصولات تجاری شده‌اند و بخشی از این محصولات صادر می‌شوند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: چنانچه بتوان از شرکت‌ها حمایت بیشتری کرد و فعالیت آنها توسعه یابد اشتغال بیشتری را در این شرکت‌ها شاهد خواهیم بود.

پیرعلی یادآور شد: فضاهای در اختیار پارک علم و فناوری استان شامل فضای آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری ۱۲ هزار مترمربع است و ۱۰ هکتار زمین هم در حال واگذاری و آماده‌سازی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌هاست.

وی تامین منابع مالی ارزان‌قیمت را از مهمترین نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و گفت: انتظار می‌رود از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و صندوق نوآوری و شکوفایی به طرح‌های دانش‌بنیان استان اعتبار مناسبی اختصاص یابد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: چالش این حوزه نبود بازار مناسب برای فروش محصولات تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان است که انتظار می‌رود در این خصوص شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند و با ترک تشریقات و بدون مناقصه، محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند که از این تعداد ۹۷ دانش فنی تجاری‌سازی شده است و طی سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و واحدهای رشد در این استان به ثبت رسیده است.

از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ۲ شرکت خلاق بوده و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha