۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85283781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حرکت صنایع زنجان به سمت استفاده از پساب ضروری است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت:حرکت صنایع استان به سمت استفاده از پساب تصفیه شده ضروری است چون منابع آب محدوده شده و نباید بیش از این به سفره‌های زیرزمینی فشار وارد شود.

اکبر باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۵ درصد صنایع فعال در استان زنجان از آب های زیرزمینی استفاده می کنند در حالیکه نباید از آب خام و شیرین برای مصارف صنعتی البته به غیر از صنایع غذایی استفاده شود.

وی به تدابیر اتخاذ شده برای تامین آب صنایع در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر پساب تصفیه شده بخشی از آب سد "مشمپا" نیز برای مصارف صنعتی اختصاص یافته است از این رو در شهرستان زنجان به واسطه اجرای پروژه این سد درخواست کرده ایم صنایع به جای شرق، در منطقه غرب این شهرستان مستقر شوند تا امکان آبرسانی از سد برای آنها فراهم باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: این مجموعه در استعلامی که جهت استقرار واحدهای صنعتی برای موضوع تامین آب می شود، شاخص وضعیت آبخوان های مناطق را در نظر دارد و بر مدیریت و حفاظت از منابع آب پافشاری می کند.

باقری خاطرنشان کرد: برای استقرار صنایع جدید باید مکان یابی درست و تدابیر لازم جهت تامین منابع آبی مورد نیاز آنها انجام شود، از این رو صنایع جدید باید در حد امکان کم آب‌بر و با اشتغالزایی بالا باشد و صنایعی که نیاز آبی آنها زیاد است در دشت های ممنوعه و ضعیف به لحاظ منابع آبی مستقر نشود.

وی همچنین به تکلیف وزارت نیرو به بازتخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف و بلوکه شده در برخی واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: در این راستا یکی از اهداف ما در استان این است صنایعی که آب اضافی و مازاد بر نیاز دارند، پرورانه و مجوز آنها تعدیل شود تا منابع برای تخصیص آب به واحدهای جدید تا اندازه لازم فراهم گردد.

بر اساس بند ع تبصره هشت قانون بودجه، وزارت نیرو مکلف به بازتخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف شده است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha