۹۸ دانش آموز مددجوی زنجانی در رشته‌های برتر کنکور قبول شدند

زنجان - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در سال جاری ۹۸ نفر از دانش آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در رشته‌های برتر دانشگاهی پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله صالحی روز سه‌شنبه در جریان تجلیل از دانش آموزان نخبه زنجانی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۲ دانش آموز نخبه تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ نفر در مدارس نمونه دولتی و ۹ نفر در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه سال قبل ۲ نفر از دانش آموزان نیازمند در رشته پزشکی قبول شدند که تعداد آنها در سال جاری به چهار نفر رسیده است، افزود: امیدواریم تعداد مددجویان پذیرفته شده در رشته های برتر در سال آینده افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد:برای افزایش ظرفیت‌های فکری و روحی مددجویان نخبه تا رسیدن به عرصه کسب و کار، برنامه‌های مختلف حمایتی در دستور کار بوده است و با همین اقدامات اثرگذار کمیته امداد استان زنجان جزو استان‌های برتر در حمایت از این گروه از جامعه هدف قرار دارد.

صالحی حمایت از نخبگان زیر پوشش را یکی از رویکردهای اصلی این نهاد دانست و افزود: کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت یک وظیفه عام و برای رشد نخبگان یک وظیفه ویژه دارد که با این نگاه به توانمندسازی بیشتر جامعه هدف کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی نسبت به شناسایی مددجویان نخبه اقدام شده است، افزود: تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادها و سازمان‌ها و شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات نخبگان در حوزه دانش آموزی و دانشجویی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم،‌افزود: یکی از اولویت های آموزش و پرورش حمایت از دانش آموزان نیازمند است تا آینده روشنی در حوزه کسب علم و دانش داشته باشند.

علی اسماعیلی گفت: فراهم کردن فرصت‌های متنوع تربیتی و آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان مناطق محروم قطعا در آینده آنها تاثیرگذار است و این مهم با همکاری کمیته امداد استان انجام می شود.

اسماعیلی بیان کرد: باید حمایت های به موقع از دانش آموزان نیازمند انجام شود تا آینده درخشانی داشته باشند همچنان که شاهد هستیم امسال این دست از دانش آموزان رتبه های خوبی را در کنکور کسب کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha