پشتیبانی از فلسطین تا آخرین نفس/ نمایندگان محور مقاومت در ایران چه گفتند؟

تهران - ایرنا - در نشست حزب موتلفه اسلامی با عنوان «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم» که با حضور نمایندگان محور مقاومت برگزار شد، بر لزوم فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی و دفاع از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر تاکید شد.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، نشست «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم» به میزبانی حزب موتلفه اسلامی و با حضور «خالد قدومی» نماینده حماس، «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین، «صلاح فحص» نماینده جنبش امل لبنان، «ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای عراق، «علی الحمرام» سرکنسول سفارت یمن در ایران، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی، نماینده مرکز «تبیان» افغانستان و «زهرا ناصری» نماینده حزب «وحدت» مسلمین پاکستان برگزار شد. 

خالد قدومی: شرط مبادله اسرا، آزادی تمام اسرای قهرمان ما است

«خالد قدومی» نماینده حماس در ایران در ابتدای این نشست اظهار کرد: طوفان‌الاقصی فقط منتهی به بهار آزادی و آزادی قدس است. مردم غزه با صبرشان، وجدان بشری را به حرکت درآوردند و عملیات طوفان الاقصی کل دنیا را در دو بعد متزلزل‌ کرد.

وی افزود: اولین وجه آن، موفقیت مقاومت در این عملیات بود و وجه دوم آن همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند، این است که میدان مبارزه مختص به غزه و اسرائیل نیست بلکه میدان حق و میدان باطل است.

نماینده حماس در ایران با بیان اینکه ما آماده مبادله اسرا هستیم، اما شرط این مبادله آزادی تمام اسرای قهرمان ما است تصریح کرد: گفتند که یک زن نظامی را آزاد کرده‌اند، دروغ می‌گویند و آن‌ها نتوانسته‌اند نزدیک اسرا بیایند و حتی از مکان اسارت آن‌ها نیز خبر ندارند.

ابوشریف: محور مقاومت اجازه از بین رفتن مقاومت را نخواهد داد

«ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این نشست اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی ۲ گزینه در پیش روی خود دارند؛ اولین گزینه‌ این است که ما فرصت آرامش و آتش‌بس این غائله را می‌دهیم و دومین گزینه این است که ما در شرف گسترش و توسعه این درگیری خواهیم بود.

وی افزود: در صورتی که درگیری توسعه پیدا کند، هیچ کسی از پیشروی و حد و مرز این پیشروی و فراگیری آن، مطلع نیست و سمت و سوی این درگیری‌ها به حدی خواهد بود که هیچ کسی از حد و مرز آن با خبر نیست.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: اگرچه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال کسب پیروزی هستند اما به طور حتم، محور مقاومت هم اجازه از بین رفتن مقاومت را نخواهد داد.

ابوشریف افزود: بایدن تمام پروژه‌های خود را بر اساس ایجاد اسرائیلی قوی و مرتبط با کشورهای محیطی عربی خود بنا کرد که طوفان‌الاقصی پایش را روی همین پروژه قرار داد و همانطور که بایدن هم اعلام کرد، این جنگ مسئله امنیت ملی آمریکا نیز هست.

وی با بیان اینکه این جنگ یک جنگ استثنائی و منحصر به فرد است و مقاومت آمادگی جنگ و درگیری تا ۶ ماه آینده را دارد گفت: این خونی که در غزه علیه شمشیر می‌جنگد، به طور حتم به پیروزی خواهد رسید.

صلاح فحص: هدف رژیم اسرائیل، اخراج فلسطینی‌ها از غزه است

در ادامه این نشست، «صلاح فحص» نماینده جنبش امل لبنان در ایران نیز گفت: هدف رژیم اسرائیل در این جنگ، اخراج فلسطینی‌ها از غزه است؛ ما باید جلوی این هدف را بگیریم. متاسفانه بسیاری از کشورهای عربی، جلوی این هدف استادگی نکرده‌اند. وی تاکید کرد: در تمام دنیا و نیز در عرصه رسانه‌ای، باید قیامی صورت گیرد که صهیونیست‌ها به اهداف خود نرسند.

ماجد غماس: دولت و ملت عراق نسبت به مواضع خود از پشتیبانی فلسطین پابرجا هستند

«ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای عراق در ایران هم در این نشست گفت: ملت عراق و حتی دولت عراق، گروه‌های سیاسی و مرجعیت دینی همچنان نسبت به مواضع خودشان از پشتیبانی مردم فلسطین پا برجا هستند.

وی افزود: اقداماتی در راستای حمایت از مردم غزه در بغداد به طور متوالی صورت گرفت و مردم عراق بر حضور و دخالت آمریکا در این جنگ اذعان دارند و از این جهت در مرز اردن تجمع کردند و گروهی نیز اعلام آمادگی برای ورود به جنگ علیه رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

غماس گفت: در مسئله سیاسی نیز می‌توان به سخنرانی نخست‌وزیر عراق در کنفرانس صلح قاهره اشاره کرد که یک سخنرانی بدون محابا بود و کمتر کسی چنین مواضعی گرفت که نطقی آتشین برای حمایت از غزه بود.

علی الحمرام: انصارالله یمن، پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل را مورد حمله قرار می‌دهد

«علی الحمرام» سرکنسول سفارت یمن در ایران هم در این نشست اظهار کرد: موقعیت فعلی موقعیت حساسی در منطقه و جهان اسلام است و مردم یمن دشمن اصلی خود را آمریکا و اسرائیل می‌دانند و در مناسبت‌های مختلف علیه آمریکا و رژیم اسرائیل تجمعاتی داشته‌اند و از ابتدای جنگ غزه مردم یمن با حضور خود در صحنه، حمایت‌شان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: انصارالله یمن به عنوان بخشی از محور مقاومت در کنار ملت مظلوم فلسطین مبارزه با اسرائیل و آمریکا را وظیفه خود می‌داند. انصارالله یمن تا زمانی که رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد، پایگاه‌های آمریکا و اهداف نظامی اسرائیل را مورد حمله قرار می‌دهد.

الحمرام با بیان اینکه ‌ملت‌های مسلمان و دولت‌های کشورهای اسلامی باید محصولات رژیم صهیونیستی را تحریم کنند، گفت: باید از نظر اقتصادی و سیاسی این رژیم غاصب را تحت فشار قرار داد. مقاومت فلسطین پیروز نهایی این جنگ خواهد بود و ما در کنار ملت فلسطین پیروزی ملت فلسطین را بر رژیم صهیونیستی جشن خواهیم گرفت.

موسوی: مردم افغانستان، امکان حضور در کنار رزمندگان فلسطینی را دارند

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی، نماینده مرکز «تبیان» افغانستان در تهران هم در این نشست اظهار کرد: مردم افغانستان در صورت فراهم‌بودن شرایط، امکان حضور در کنار رزمندگان فلسطینی را دارند. افغانستان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، حامی مقاومت و مردم فلسطین بوده است اما به دلیل حضور نیروهای اشغالگر آمریکا و ناتو در افغانستان قدرت مانور نداشته‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام مانع‌تراشی‌های آمریکا در افغانستان، مردم ما همچنان پایبند و پای کار حمایت از مردم فلسطین بودند و حمایت‌شان را از این جبهه اعلام کردند.

موسوی گفت: مقامات مطرح در افغانستان بیانیه‌های تندی در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل اعلام کردند و شاهد تجمعات‌ زیادی برای محکومیت رژیم صهیونیستی در این مدت بودیم. دو نماد بزرگ مسجدالاقصی در کابل از سوی شهرداری کابل ساخته شد و این نماد بیانگر حمایت مردم افغانستان از فلسطین است.

وی تاکیدکرد: مردم افغانستان در صورت فراهم‌بودن شرایط، امکان حضور در کنار رزمندگان فلسطینی را دارند و همچنین در فضای مجازی فعالیت‌هایی در راستای افشای جنایات رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

زهرا ناصری: اسرائیل‌ستیزی در بین مردم پاکستان جریان دارد

«زهرا ناصری» نماینده حزب «وحدت» مسلمین پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه طوفان‌الاقصی از عادی‌سازی روابط منطقه با رژیم اسرائیل جلوگیری کرد گفت: حزب وحدت مسلمین از همان روز اول عملیات شروع به ابلاغ بیانیه، راهپیمایی و حمایت از مردم غزه کرد؛ مردم پاکستان چه شیعه و سنی، سکولار، مذهبی و غیر مذهبی در ماجرای فلسطین اتحاد نظر دارند.

وی تصریح کرد: استکبارستیزی و مخصوصا اسرائیل‌ستیزی در بین مردم پاکستان جریان دارد. ملت پاکستان، تمام کالاهای وابسته به رژیم اسرائیل را تحریم کردند، طوری که آن شرکت‌ها اقداماتی را در راستای انکار ارتباط با اسرائیل انجام می‌دهند. ناصری افزود: حتی آن‌ها بر روی اجناس‌شان‌، اسم و پرچم فلسطین را اضافه می‌کنند که حمایت خود از فلسطین را نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha