۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85283506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین رزمایش مشترک نیروی دریایی روسیه و میانمار

تهران- ایرنا- براساس اطلاعات رسانه دولتی میانمار رئیس نیروی دریایی روسیه با رئیس حکومت نظامی میانمار در آغاز رزمایش دریایی مشترک دو کشور دیدار کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سی ان ای، رزمایش دریایی مشترک روسیه و میانمار از امروز و برای نخستین بار برگزار می شود و در آستانه این رزمایش رئیس نیروی دریایی روسیه با رئیس حکومت نظامی میانمار دیدار کرد.

براساس اطلاعات روزنامه گلوبال نیو لایت میانمار، رزمایش امنیتی میانمار و روسیه با حضور ناوگان پسیفیک روسیه و نیروی دریایی میانمار از امروز تا پنجشنبه هفته جاری در دریای آندامان ادامه خواهد داشت. کشتی ها و هواپیماهای نیروهای دریایی هر دو کشور در عملیات شبیه سازی «جلوگیری از خطرات هوایی، دریایی و اقدامات امنیتی دریایی» شرکت می کنند.

در آستانه این رزمایش دریاسالار نیکولای یومنوف رئیس نیروی دریایی روسیه با مین اونگ هلائینگ رئیس حکومت نظامی روسیه دیدار کرد و درباره ظرفیت های ناوشکن آدمیرال تریبوت گزارش داد.

مسکو متحد نزدیک حکومت نظامی میانمار است و از لحاظ دیپلماتیک و فراهم کردن سلاح از این حکومت پشتیبانی می کند.

در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) میانمار و روسیه به رزمایش نظامی ضدتروریسم پیوستند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در میانمار در ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) اعلام کرد از زمان به قدرت رسیدن حکومت نظامی در فوریه ( بهمن/ اسفند) ۲۰۲۱ در میانمار این حکومت ۴۰۶ میلیون دلار سلاح و تجهیزات از روسیه وارد کرده است.

مین اونگ هلائینگ از زمان کودتا چندین بار به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha