مطالعات استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان از انتخاب یک مشاور بومی برای انجام مطالعات لکه گذاری جهت استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ثقفی روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، افزود: پیگیری اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی زنجان با رویکرد تعامل و همدلی خوبی در استان دنبال می شود.
وی اظهار کرد: با روحیه ای که در مدیران دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است، امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی زنجان در زمان مقرر به سرانجام برسد.
ثقفی گفت: محدوده منطقه ویژه اقتصادی زنجان هزار و ۳۰۰ هکتار است و عملیات احداث زیرساخت های آن در دستور کار قرار دارد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان به انتخاب یک مشاور بومی از استان برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در این خصوص استفاده از توان و ظرفیت داخل استان بوده است.
اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز به موضوع تامین آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی زنجان اشاره کرد و گفت: به دلیل نزدیکی این محدوده به تصفیه خانه پساب شهر زنجان مشکلی از بابت تامین آب از محل پساب برای صنایع متقاضی استقرار در این منطقه وجود ندارد.

مشکلی در تامین برق ۱۸۰ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی زنجان وجود ندارد

همچنین در دیدار مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان موضوع تامین انرژی برق مورد نیاز این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
مهدی ثقفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان به مطالعات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: عملیات احداث زیرساخت ها در محدوده هزار و ۳۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی زنجان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه علاوه بر متقاضیان داخل استان، شرکت‌هایی از دیگر استان‌ها متقاضی استقرار یا اجرای طرح‌های توسعه خود در منطقه ویژه اقتصادی زنجان، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در این منطقه نیاز به ۱۸۰ مگاوات انرژی برق در کنار سایر زیرساخت ها است.
منصور اوجاقی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه مشکلی در تامین برق مورد منطقه ویژه اقتصادی زنجان وجود ندارد، گفت: برق مورد نیاز استان زنجان، در نیروگاه‌های داخل استان تولید می شود و از این جهت استان وضعیت مناسبی دارد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ۱۴۰۰ تصویب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.
در منطقه ویژه اقتصادی، قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است.
این مناطق در داخل مرزهای کشور واقع شده اند و هدف آنها شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha