۴۸۰ قطعه زمین طرح حمایت از جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

شهرکرد - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت ۴۸۰ قطعه زمین (۱۱۰ واحد و ۳۷۰ واحدی) طی ۲ مرحله به متقاضیان دارای سه فرزند در این استان واگذار شد.

کامران رهی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت در شهرهای شهرکرد، بروجن، هفشجان، سامان، گهرو، شلمزار، بن، نقنه و گندمان تامین شده است و بیشترین زمین ثبت‌نام شده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان شهرکرد است.

رهی اضافه کرد: ارزش هر قطعه زمین‌ باید زیر ۱۱ میلیارد ریال و مساحت آن‌ها نیز با توجه به ارزش زمین کمتر از ۲۰۰ متر است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس ضابطه قانون ۳ و ۴ جوانی جمعیت هزینه آماده‌سازی اراضی ملی مسکن شامل زیرسازی، آب، برق و خدمات زیربنایی و روبنایی محاسبه و با ۲ سال تنفس و اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با سیاست‌های دولت در زمینه قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در این زمینه انجام داده که پارسال در سطح استان اقدامات اولیه شامل ثبت‌نام از متقاضیان و شناسایی اراضی در بیشتر شهرها انجام شد.

طرح جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال به وزارت راه و شهرسازی است و ما مکلف هستیم امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha