۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85282735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام وائل الدحدوح خبرنگار مستقر در غزه به اهالی رسانه خوزستان

اهواز - ایرنا - "وائل الدحدوح" خبرنگار شبکه الجزیره در غزه به خبرنگاران خوزستانی برگزارکننده همایش بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت در خوزستان پیامی ارسال کرد و گفت: تا زنده هستیم به رسالت خود عمل می‌کنیم.

به گزارش ایرنا در پیام صوتی الدحدوح که روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت در خوزستان که با حضور بانوی مقاومت، سیده هدی موسوی‌ خواهر سید عباس موسوی، دبیر کل فقید حزب الله لبنان پخش شد از توجه اهالی رسانه نسبت به موضوع غزه قدردانی کرد.

وی در ادامه به آیه " إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‌" اشاره کرد و گفت: هیچ قدرتی بالاتر از خداوند نیست.

الدحدوح با درود بر همه جوانان، زنان، مردان، کودکان فلسطینی و شهدای فلسطینی اظهار کرد: ۲۴ روز از جنگ غزه می‌گذرد و مردم این منطقه در حال مقاومت برای دفاع نسبت به خود و سرزمینشان هستند.

خبرنگار شبکه الجزیره در غزه با تاکید بر اینکه پشتوانه ما خداوند است افزود: تنها اتکا به حمایت خداوند برای مردم غزه کافی است و در راه خدا قدم بر می‌داریم.

وی ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از خون شهدا را واجب دانست و بیان کرد: تا زمانی که جان در بدن داریم از سرزمین خود حمایت و بر اساس رسالت خود پیام آن ‌ها را نیز به جهان منتقل خواهیم کرد.

بانوی مقاومت: زنان و کودکان در نگاه متخاصمان زنگ خطری برای آمریکا هستند

بانوی مقاومت و خواهر دبیرکل فقید حزب الله لبنان با بیان اینکه کودکان و زنان فلسطینی زنگ خطری برای آمریکا هستند گفت: به گفته یکی از متخاصمان این کودکان فردا بزرگ خواهند شد و دوباره با ما خواهند جنگید.

به گزارش ایرنا، سیده هدی موسوی خواهر شهید سید عباس موسوی، دبیرکل  فقید حزب الله لبنان در بخش دیگری از آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: کسانی که با زبان حق و کلمه مبارزه می‌کنند، با جنگیدن در جبهه‌های نبرد و سلاح به دست گرفتن و در برابر دشمن جنگیدن فرقی ندارند.

وی مقاومت و سید نصرالله، را دشمن صهیونیست عنوان کرد و گفت: تمسک و پایداری ما به مقاومت سبب شکست دشمن می‌شود.

این بانوی مقاومت بیان کرد: اگر کرامت و عزت دارید باید سلاح به دست شوید. نباید مردم فلسطین را تنها بگذاریم چراکه وحدت ما سبب پیروزی است.

وی توضیح داد: این جنگ میان حق و باطل و انسانیت و آزادی است. ما را با هواپیما و موشک می‌ترسانند اما نمی‌دانند ما شهادت را از امام حسین (ع) آموختیم و همچنین عزت و سربلندی را در شهادت می‌دانیم.

موسوی  عنوان کرد: صهیونیست‌ها نمی‌دانند که قبرها برای ما قصر محسوب می‌شوند. ما عاشق شهادت هستیم و تاریخ و دین ما بر اساس دفاع از مقدسات و ارزش‌گذاری‌ها است و جنگ را تا پیروزی قدس ادامه می‌دهیم. 

در این آیین "فاطمه محمودی" و "سید محمدمهدی شفیعی"، از شاعران خوزستانی چند قطعه شعر در خصوص غزه و مقاومت خوانش کردند.

در بخشی از این آیین پیام صوتی "وائل الدحدوح" خبرنگار شبکه الجزیره در غزه به خبرنگاران خوزستانی پخش شد و وی در این پیام تاکید کرد تا زنده هستیم به رسالت خود عمل می‌کنیم.

به گزارش ایرنا وائل الدحدوح خبرنگار معروف شبکه الجزیره در حین اجرای گزارش زنده از نوار غزه، خبر بمباران منزلش را دریافت کرد که بر اثر آن همسر، پسر و دخترش به شهادت رسیدند.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا به امروز، ۴۶ خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد، جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران از بیش از ۳۰ سال پیش بوده است.

پیش از این آژانس امداد رسانی و اشتغال فلسطینیان (آنروا) اعلام کرده بود که تا کنون ۷۲ تن از کارکنان این سازمان در حملات رژیم صهیونیستی به غزه کشته شدند.

هدف قرار دادن خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها اقدامی هدفمند برای جلوگیری از رسیدن صدای مظلومیت مردم غزه به جهانیان و برملا نشدن جنایت‌های اشغالگران علیه کودکان، زنان و زیرساخت‌های نوار غزه است.

روزنامه نگاران طبق قوانین بین المللی بشردوستانه غیرنظامی محسوب می‌شوند و نباید مستقیماً در حملات هدف قرار گیرند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha