باران و سرما در راه خراسان شمالی است

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85282695
باران و سرما در راه خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی جدید از فردا(سه شنبه) در استان فعال می‌شود که سبب بارش باران و کاهش دمای هوا در مناطق مختلف خواهد شد.

مظاهر عظیم زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از فردا در استان آغاز می شود که سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و مه و در برخی نقاط موجب رگبار باران و رعد و برق می شود.

وی افزود: این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان به ویژه شهرستان های راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم و نیز مناطقی از بجنورد، شمال شیروان و نیمه شرقی اسفراین را در بر می گیرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا ظهر روز چهارشنبه در استان فعال است گفت: با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌ آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد از این رو مردم در حریم رودخانه ها توقف نکنند.

وی افزود: مردم استان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کاهش دمای هوا به میزان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

عظیم زاده اظهار کرد: شبانه روز گذشته اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۲۴.۲ درجه سانتیگراد گرم ترین و کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۲.۲ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شد.

وی افزود: در این مدت بیشینه دمای بجنورد مرکز استان ۲۰.۵ و کمینه دمای آن ۳.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha