وزیر آموزش و پرورش: برای برنامه‌ریزی آینده کشور به نخبگان توجه ویژه‌ شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پای هر نخبه ای در برنامه‌های آینده کشور دیده می‌شود، اظهار داشت: باید برای برنامه ریزی در آینده کشور به نخبگان توجه ویژه ای شود اما به نخبگانی که با هدف مورد تعلیم و تربیت قرار گرفته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رضا مراد صحرایی در آیین اختتامیه شصت و یکمین جایزه ویژه البرز(نوبل ایرانی) با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت از جمله نقاط کلیدی هر کشوری به شمار می رود، اظهار داشت: با تاکید فرمایش مقام معظم رهبری باید در شناسایی، جذب، هدایت و ساماندهی نخبگان ایران اسلامی شبانه روز تلاش کرد.

وی با بیان اینکه نخبگان موتور پیشران کشور هستند، ادامه داد: به رغم اینکه برخی به دنبال ایجاد و یاس و ناامیدی در بین نخبگان هستند هر کشوری وظیفه دارد در حفظ نخبگان کوشا بوده و بیش از این تلاش کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پای هر نخبه ای در برنامه های آینده کشور دیده می شود، اظهار داشت: باید برای برنامه ریزی در آینده کشور به نخبگان توجه ویژه ای شود اما به نخبگانی که با هدف مورد تعلیم و تربیت قرار گرفته باشند.

وزیر آموزش و پرورش: برای برنامه‌ریزی آینده کشور به نخبگان توجه ویژه‌ شود

صحرایی با بیان اینکه باید در تعلیم و تربیت نخبگان به نیازهای کشور توجه شود، گفت: در برخی موارد شکاف نسل ما به زیر ۱۰ سال رسیده است که باید برای رفع این مشکل در جذب معلمان توجه ویژه به عمل آید و از کسانی استفاده شود که بتوانند دانش آموزان را درک کنند که خوشبختانه امروزه ۸۵ درصد تعلیم و تربیت دهندگان نخبگان به زیر ۲۰ سال رسیده اند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه آموزش معلمان واولیا دانش آموزان برای درک هرچه بیشتر این قشر از جامعه که دارای یک قدرت خاص هستند باید به روز باشد، افزود: برای چنین نسلی که نیازمند تحول هستند باید طور برنامه ریزی کنیم که تعلیم و تربیت متحول شود.

بهره مندی از هوش مصنوعی سبب توسعه کشور خواهد شد

وی ادامه داد: امروزه جنگ روایت ها است و باید با توجه به تغییر و تحولات جهان و بهره مندی از هوش مصنوعی به سمت توسعه همه جانبه و بهره مندی از فناوری روز دنیا پیش رویم.

وزیر دولت سیزدهم با بیان اینکه در دنیای پیش روی ما رقابت حامل ریزش است زیرا رقابت امروز رقابت تمدن ها است، بیان داشت: اگر در این رقابت نتوانیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم از این چرخه خارج می شویم زیرا رقابت آینده رقابت تمدن ها خواهد بود.

صحرایی با تاکید بر اینکه برای سوق دادن نخبگان در این عرصه باید زمینه را برای آنها فراهم کنیم، افزود: دانش آموزان نیز باید با توجه به تاریخ و روایت ها و نخبگان گذشته زمینه فعالیت در این عرصه را فراهم کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این عرصه آموزش و پرورش و خانواده ها نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: وجود ۶۰۰ پژوهش سرای فعال دانش آموزی نشان از توجه به فعالیت برای توسعه علم و دانش و شکوفایی کشور با هدف بهره مندی از دانش آموزان دارد.

وی با توصیه به دانش آموزان برای مطالعه کتاب های علمی گفت: یاد و خاطر نخبگان ایران اسلامی که نامشان به نیکی در تاریخ به ثبت رسیده است بیانگر توجه به علم و دانش در کشورمان است و باید بیش از این برای شناساندن این نخبگان و بزرگان تلاش شود.

صحرایی ادامه داد: با توجه به توانایی و استعداد نوجوانان و جوانان کشورمان در تمامی زمینه ها حرف برای گفتن داریم و باید به شکلی برنامه ریزی کنیم تا جایزه ویژه البرز به سمت بین المللی پیش برود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با قدردانی از حجت الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خواستار توجه هرچه بیشتر دیگر مسئولان به این عرصه شد.

وزیر آموزش و پرورش: برای برنامه‌ریزی آینده کشور به نخبگان توجه ویژه‌ شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم خواندن جنایات رژیم غاصب صهیونست در نسل کشی مردم مظلوم غزه و دانش آموزان بی گناه گفت: جنایات رژیم کودک کش صهیونیست به حدی رسیده که کشتار زنان و کودکان مردم مظلوم غزه آن را افتخار خود می دانند و از هیچ جنایتی چشم پوشی نمی کند.

در خاتمه این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد از دانش آموزان برتر کشور با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی و نشان ویژه البرز قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha