عضو مستقل کنگره آمریکا خواستار پایان فاجعه انسانی در غزه شد

تهران – ایرنا - برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت به شبکه سی ان ان گفت: "در حال حاضر پایان دادن به بمباران و فاجعه انسانی وحشتناک" باید نخستین اولویت باشد."

به گزارش ایرنا، سندرز دیشب (۱۴ آبان) در گفت وگو با این شبکه تلویزیونی کشورش، ضمن تاکید بر پایان بخشیدن هرچه سریعنر به فاجعه انسانی در غزه، بر ضرورت پیگیری راه حل دو کشور نیز تاکید کرد و آن را برای مردم فلسطین امیدبخش دانست.

وی که چند دوره از نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا بود، در پاسخ به سوالی در مورد اتهام رشیده طلیب، دیگر نماینده دموکرات مجلس، در مورد حمایت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از "نسل کشی" فلسطینیان، پاسخ داد: "رشیده دوست من است. خانواده او اهل فلسطین هستند. من فکر می‌کنم که او نیز مانند همه ما، از آنچه رخ می دهد، آشفته شده است. ما باید به این بحران انسانی رسیدگی کنیم."

این سناتور ضمن اینکه نسبت به امکان دستیابی به آتش بس بین گروه حماس و رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی در غزه ابراز تردید کرد، در عین حال افزود: با این حال اگر کسی فکر می‌کند که ترامپ در این موضوع یا هر موضوع دیگری بهتر از بایدن است، سخت در اشتباه است.

وی پیشتر با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس "کشتار کور مردم بی‌گناه" فلسطین را محکوم و گفته بود که حملات رژیم صهیونیستی باید متوقف شود.
سندرز در این پیام حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را «یکی از وحشتناک ‌ترین لحظات تاریخ مدرن» خواند و افزود: بمباران اردوگاه‌های آوارگان و آمبولانس‌ها و کشتار هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه خلاف قوانین بین‌المللی است و قابل قبول نیست. این اقدامات باید متوقف شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha