دانشگاه علوم پزشکی مازندران کانون توجه دانشجویان خارجی

ساری-ایرنا- تعداد دانشجویان خارجی که امسال برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران جذب شدند به نسبت پارسال ۲برابر شده که بنا به اظهارنظر مسوولان مربوط این امر ناشی از انجام یکسری اقدامات برای ورود جدی تر استان در عرصه های علمی روز جهان و بین المللی است.

به گزارش خبرنگارایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران یکی از ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان با حدود نیم قرن فعالیت است از حدود پنج سال قبل با پذیرش دانشجو از کشورهای جهان به مسیر بین المللی شدن وارد شده است و در آن زمان نیز بنا را بر این گذاشت تا این مسیر را با افزایش تعداد دانشجو از کشورهای بیشتر پُربارتر کند.

بر همین اساس و تصمیم گیری مجموعه مدیریت این دانشگاه پارسال ۵۶ دانشجو از کشورهای هندوستان، افغانستان و عراق در مقطع دکتری پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد رشته های روان پرستاری و بیوشیمی و در رشته پزشکی مقطع کارشناسی پذیرش شدند.

مسیر مورد نظر دانشگاه برای حضور پُررنگ تر در عرصه بین الملل با فراهم کردن زیرساخت ها و استانداردهای موردنظر برای جذب دانشجویان خارجی مورد توجه قرارگرفته است به طوریکه با ایجاد فضای فیزیکی از جمله آزمایشگاه ها، ‌ خوابگاه هاو نیز استقبال و علاقمندی اساتید و اعضای هیات علمی به تبادلات فرهنگی با جذب دانشجو از دیگر کشورهای جهان و نیز افزایش تعداد رشته ها و مقاطع تحصیلی این مهم محقق شده است.

اقدامات انجام شده و تجربه فرصت تحصیل مناسب دانشجویان خارجی در این دانشگاه باعث شده تا رغبت و استقبال افراد بیشتر برای تحصیل فراهم شود به طوری که براساس داده های ارائه شده از سوی این دانشگاه پارسال ۲۴۲ دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل با انجام مصاحبه و بررسی مدارک ۵۶ دانشجو مورد پذیرش قرار گرفتند و امسال تعداد متقاضیان به ۳۸۰ نفر افزایش یافته است.

این دانشگاه سال تحصیلی جدید را با ۱۱۰ دانشجوی خارجی آغاز کرده که به نسبت پارسال تعداد این دانشجویان ۲ برابر شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران کانون توجه دانشجویان خارجی

طبق اعلام رسمی رتبه بندی تایمز که یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس تحت عنوان رتبه بندی "تایمز- کیواس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد، دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، علوم پزشکی کردستان و علوم پزشکی مازندران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۵۱ به عنوان دانشگاه‌های اول ایران در این رتبه بندی معرفی شده‌اند.

بنابر این گزارش در سال ۲۰۲۲ با ورود ۱۲ دانشگاه جدید، شاهد حضور ۵۸ دانشگاه حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در جمع یک هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور هستیم و (نام چهار دانشگاه نیز در این رتبه بندی به عنوان reporter آورده شده است) این موضوع نویدبخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه های توانمند ایران در رتبه بندی های معتبر بین المللی است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرناگفت: در راستای ارتقاء رتبه بین المللی دانشگاه ۱۱۰ دانشجوی خارجی جدیدالورود در سال تحصیلی جاری پذیرش شدند.

محسن رمضانی با تاکید بر عزم راسخ دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت تقویت بین المللی سازی و ارتقاء رتبه جهانی این دانشگاه افزود : دانشجویان خارجی جدیدالورود از کشورهای پاکستان، هندوستان، ‌افغانستان و عراق در این دانشگاه علوم پذیرش شدند.

وی ادامه داد:‌ از ۳۸۰ دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انجام مصاحبه و بررسی مدارک ۱۱۰ دانشجو مورد پذیرش قرار گرفتند و تحصیل خود را در این دانشگاه آغاز کردند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، روان پرستاری، نانوفناوری و بیوشیمی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران کانون توجه دانشجویان خارجی

وی مجوز پذیرش و تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: براساس مجوز این وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا ۲۰ درصد دانشجویان خود را می تواند از دانشجویان خارجی جذب کننند.

رمضانی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در برنامه ریزی آینده به دنبال این است که علاوه بر افزایش رشته مقطع تحصیلی، تعداد دانشجو و تنوع ملیت دانشجویان این ظرفیت بین المللی شدن را ارتقا دهد.

به گفته مدیر روابط بین الملل مازندران هم اکنون با رای زنی های انجام شده با کشورهای شمال آفریقا و آسیا جذب دانشجو از این کشورها در سالهای آینده رقم خواهد خورد.

وی همچنین از پذیرش ۱۰۰ دانشجوی خارجی دیگر در بهمن امسال در این دانشگاه خبرداد.

رمضانی ادامه داد: حضور دانشجویان خارجی در کشور زمینه رشد و اعتلای دانشگاه ها می شود و علاوه بر این در بهبود مالی نیز تاثیر می گذارد و حضور و ورود هر دانشجوی خارجی در این دانشگاه باعث کسب درآمدهای مالی می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران کانون توجه دانشجویان خارجی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha