سپاهان؛ فرصتی برای صعود و پایان بُحران

اصفهان-ایرنا- بازی امشب(دوشنبه شب) سپاهان مقابل آلمالیق ازبکستان فرصتی برای پایان دادن به بُحران‌های تیم اصفهانی است و در صورت بُرد، شاگردان «ژوزه مورایس» می‌توانند علاوه بر زنده نگه داشتن امید صعود، روحیه خود برای دیدار حساس هفته آینده مقابل پرسپولیس را بالا ببرند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران، امشب در چهارمین دیدار خود در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه C از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم‌ «آلمالیق ازبکستان» می‌رود.

سپاهان که در آخرین رویارویی با «آلمالیق» در یک بازی برتر به پیروزی سه بر یک دست یافته است می تواند با وجود نتایج ضعیف ۲ هفته اخیر در لیگ برتر و تصمیمی که کنفدراسیون آسیا برای این تیم گرفت با پیروزی مقابل «آلمالیق» به روزهای خوب خود بازگردد.

به نظر می رسد، مربیان سپاهان در وهله نخست باید بر روی مباحث روحی و روانی تیم کار کنند، پایین بودن روحیه جنگندگی بازیکنان در ۲ بازی اخیر این تیم در رقابت‌های لیگ برتر ایران مقابل نساجی و ملوان کاملا مشهود بود.

شاگردان مورایس امشب کار آسانی در پیش ندارند و در زمانی به مصاف آلمالیق ازبکستان می روند که این تیم برخلاف سپاهان در ۲ دیدار گذشته در لیگ ازبکستان پیروز میدان شده است و از آن جا که شانس چندانی برای صعود ندارد، بازیکنان این تیم بدون استرس مقابل سپاهان صف آرایی خواهند کرد.

سپاهان و فرصت صعود و پایان بُحران

سپاهان با وجود اعلام شکست انضباطی سه بر صفر مقابل الاتحاد عربستان، با ۴ امتیاز و قرار گرفتن در مکان سوم جدول گروه C همچنان شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارد. سپاهان در حالی در مکان سوم جدول گروه C قرار دارد که هم امتیاز با تیم نیروی هوایی عراق است و تنها یک گل خورده بیشتر بدلیل باخت انظباطی سه بر صفر مقابل الاتحاد دارد.

در سوی دیگر «آلمالیق» که رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را با شکست سه بر صفر در عربستان و مقابل الاتحاد آغاز کرد، در ادامه ۲ شکست خانگی مقابل نیروی هوایی عراق و سپاهان ایران بدست آورد و هم اکنون بدون امتیاز در قعر جدول گروه C جای دارد.

دیدار بعدی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه ۱۳ آذر مقابل نیروی هوایی عراق است که این دیدار نیز به احتمال زیاد مانند دیدار امشب در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. البته حضور سپاهان در ورزشگاه فولادشهر یا امام رضا (ع) مشهد نیز مطرح شده است که به دلیل نبود تجهیزات VAR در این ۲ ورزشگاه احتمال این اتفاق بسیار کم است. در هر صورت کسب امتیازات کامل در ۲ دیدار پیش روی سپاهان، می‌تواند این تیم را به صعود امیدوار کند و وضعیت روحی و روانی این تیم را بهبود بخشد.

سپاهان باید قدر بازی امشب را بداند و بی گدار به آب نزند، بی شک تیم ازبکستانی که تاکنون در این دوره لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی را به دست نیاورده، بدنبال درخشش در بازی امشب است و شاید در لحظاتی بی مهابا حمله کند و اگر سپاهان مانند ۲ دیدار اخیر در لیگ برتر پر انتقاد بازی کنند ممکن است امتیاز از دست بدهد و کار صعودش را سخت کند.

مورایس در بازی امشب مقابل تیم اُزبک «امید نورافکن»، «شهریار مغانلو» و «رضا شکاری» را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد .

ترکیب احتمالی سپاهان برای بازی امشب شامل پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و عیسی آل کثیر خواهد بود.

تیم «آلمالیق» نیز به احتمال زیاد از ترکیب قبلی خود مقابل سپاهان شامل ارگاشیف، کومیلوف، رحمانوف، اسماعیلوف، جیاسوو، میراحمدوف، روستموف، تورسونوف، کاسیموف، خاسانوف و دنیسف در این دیدار بهره خواهد برد.

سپاهان از نظر نفرات بسیار بالاتر از حریف ازبک است ولی به هر صورت ویژگی تیم های آسیای میانه قدرت بدنی و دوندگی بالاست و سپاهان باید امشب با استفاده از خلاقیت‌های فردی بازیکنان بر این برتری تیم حریف فایق شود.

سپاهان نباید فراموش کند تیم‌های پُر مُهره لزوما برندگان میدان فوتبال نیستند و برد نصیب تیمی می شود که نمایش بهتری در زمین داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دیدار سپاهان ایران و آلمالیق ازبکستان در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا شامگاه دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود و قضاوت این دیدار بر عهده «کیم جونگ هیوک» از کشور کره جنوبی است.

سپاهان و فرصت صعود و پایان بُحران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha