عملیات طوفان الاقصی ماهیت غاصبان صهیونیستی را نشان داد

یزد- ایرنا- - نایب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت گفت: عملیات طوفان الاقصی بار دیگر ماهیت غاصبان صهیونیستی را در منظر جهانیان نشان داد و مردم غزه طعم پیروزی را چشیدند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " علی اکبر براتی " یکشنبه شب در جمع دانشجویان و فعالان فرهنگی، اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: مردم غزه در طی عملیات طوفان الاقصی طعم فتح و پیروزی واقعی را چشیدند.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۱۸۹۶ میلادی فردی به نام تئودور هرتزل کتابی به نام "کشور یهود" را نوشت و در آن بر تشکیل یک دولت مستقل ویژه یهودیان سراسر عالم تاکید کرد.

نایب رئیس جمعیت جهانی حمایت از مقاومت در ادامه با بیان اینکه در سال‌های پایانی ریاست جمهوری ترامپ، بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شد گفت: در قالب طرحی به نام آبراهام، آمریکایی‌ها قصد داشتند تمامی کشورهای عربی و مسلمان با اسرائیل صلح کنند و هر فردی با این طرح مخالفت کند باید از سرزمین فلسطین اخراج شود.

براتی در ادامه با اشاره به خشم فراوان فلسطینی‌ها از جنایات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی گفت: این خشم‌های فروخورده در طی سال‌های طولانی به عملیات طوفان الاقصی منجر شد که در یک روز نزدیک به ۲هزار موشک حماس به سمت اسرائیل شلیک شد.

وی با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها بعد از عملیات طوفان الاقصی اذعان داشت: هدف حملات رژیم صهیونیستی اسرائیل کودکان و زنان بی دفاع هستند ولی هدف حماس نظامیان صهیونیستی، بنابراین تعداد کشته‌های فلسطین در مقایسه اسرائیل بیشتر است.

براتی با بیان اینکه چرا محور مقاومت از جمله ایران و حزب الله لبنان به طور مستقیم درگیر نبرد نمی‌شوند گفت: حماس توان مقابله با اسرائیل را به تنهایی داراست و فضای جنگ باید مبهم و غیر قابل پیش بینی باقی بماند تا بشود به اسرائیل ضربه کار ساز تری را وارد کرد.

عملیات طوفان الاقصی ماهیت غاصبان صهیونیستی را نشان داد

وی با تاکید بر اینکه هم باید به دشمن ضربه زد و هم جلوی گسترش جنگ را گرفت افزود: لازم است نیروهای مقاومت همچون گذشته فارغ از احساسات در تمامی اقدامات نظامی و عملیاتی خود در سطح منطقه با درایت، عقلانیت و محاسبات دقیق عمل کنند و همه جوانب یک اقدام را به درستی بسنجند.

همچنین سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه اسرائیل غاصب بدون آمریکا هیچ است و مصداق ظلم و ظالم، آمریکا و اسرائیل هستند گفت: باید پنج دهه حضور آمریکا و اقدامات ریز و درشت این رژیم سفاک را در ایران و سایر بلاد بازخوانی کنیم و این موضوع رسالت جوامع دانشگاهی و علمی را بسیار خطیرتر می‌کند.

" علی اکبر کریمی زارچی " گفت: در این پنج دهه گذشته مشکلات زیادی برای کشور، ملت و جامعه ایجاد شد اما مسئله ما با آمریکا مسئله جنگ، مسئله مذاکره، مسئله برجام و حتی تسخیر لانه جاسوسی نبوده و نیست.

وی اذعان داشت: مسئله ما با آمریکا مسئله حق و باطل است، نبرد ما با آمریکا نبرد حق و باطل است و اینها وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا مدام آنها را برای خودمان بازخوانی و یادآوری کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد بیان کرد: در همه اعصار و همه جوامع مسائلی نشان داده شده که امروز مصداق ظلم و جنایت آنها را روشن‌تر کرده است.

عملیات طوفان الاقصی ماهیت غاصبان صهیونیستی را نشان داد

کریمی زارچی با بیان اینکه اسرائیل بدون آمریکا هیچ است گفت: اگر اسرائیل، این غده سرطانی، در مقابل یک گروه، نه یک کشور و نه یک مرز و بوم در مقابل یک گروهی این گونه حقارت بار ادامه می‌دهد این به یمن تلاش‌هایی است که آمریکا پشت پرده انجام می‌دهد، مصداق ظلم و ظالم آمریکا و اسرائیل است و مصداق مظلومیت در حال حاضر فلسطین عزیز و غزه مظلوم است.

کریمی زارچی افزود: اگر در قرآن کریم به استکبار توجه شده است این وظیفه ماست که مصداق یابی کنیم فضای فعلی جامعه و اطراف کشورمان را بررسی کنیم و هر جایی که دیدیم مظلومی آه مظلومیتش بلند شد ما بر حسب وظیفه و رسالت دینی مان باید از او حمایت کنیم.

بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۲ پردیس خواهران و برادران مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha