طرح جهش تولید در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد_ ایرنا_ مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای دومین سال متوالی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله سعیدی روز یکشنبه درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهش تولید در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح برای دومین سال متوالی در ۶۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای ۱۰ شهرستان و ۱۸۱ روستای استان آغاز شده است.
وی با اشاره به مشخص شدن ۵۹ کارشناس برای نظارت بر اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۵ کارشناس از سازمان جهاد کشاورزی و ۲۵ کارشناس از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان است.
سعیدی تصریح کرد: تاکنون قرارداد کشت ۲۰ هزار هکتار دیم‌زار در چهارمحال و بختیاری بسته و از این سطح ۱۴ هزار هکتار کشت شده است.
وی با اشاره به کشت مستقیم ۴۰ درصد از این سطح با دستگاه نوتیلیچ یادآور شد: کشاورزان کشت سنتی را کنار بگذارند و به سمت کشت نوین برای افزایش پایداری تولید در دیم‌زارها کمک می‌کند.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تاکنون برای مزرعه‌های زیرپوشش طرح‌ جهش تولید استان یک‌هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم، ۱۵۰ تن بذر جو دیم، سه هزار تن کود اوره، یک‌هزار تن کود پتاس و ۲ هزار تن کود فسفات توزیع شده است.
سعیدی پیش‌بینی کرد: در صورت بارش مناسب در سال‌زراعی‌جاری میزان تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد افزایش یابد.
ناظر فنی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یکی از عوامل مورد توجه در این طرح استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مکانیزاسیون است.
نوربخشیان تاکید کرد: به‌همین منظور تسهیلات مورد نیاز برای خرید دستگاه‌های کشاورزی به متقاضیان واجد شرایط در طرح جهش تولید دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به خریداری ۷۰ دستگاه کشاورزی ویژه طرح جهش تولید دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود: از این تعداد ۵۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم بوده است.
نوربخشیان تصریح کرد: امسال تاکنون ۴۰ پرونده برای خرید دستگاه‌های کشاورزی ویژه طرح جهش تولید دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری تشکیل و برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
به گزارش ایرنا، طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری به‌طور مشارکتی بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در حال اجرا است.
یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.
هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha