برنامه مکمل یاری بازنگری شد/توزیع شیر مدارس تا ۱۰ روز دیگر

تهران - ایرنا- مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه توزیع رایگان شیر در مدارس تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت:برنامه مکمل یاری بازنگری و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از وبدا، احمد اسماعیل زاده روز یکشنبه درباره نتایج نشست دو روزه مدیران دفاتر بهبود تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه بسیار خوب امسال وزارت بهداشت «کاهش سوء تغذیه کودکان» است که با بودجه ۱.۵ هزار میلیارد تومان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه اجرایی شده و یکی از موفقیت های وزارت بهداشت در این دوره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرم ها و بسته های خدمتی که در رابطه با برنامه سلامت خانواده بازنگری شده، برای مدیران بهبود تغذیه جامعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور توضیح داده شد، اظهار داشت: این فرم های بازنگری شده در سامانه ها قرار می گیرند تا برنامه نظام ارجاع بر اساس آن ها اجرایی شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: همچنین تغییراتی که در برنامه تغذیه در مدارس و سیستم ارجاع کودکان مبتلا به لاغری، اضافه وزن و چاقی اتفاق افتاده، در این نشست مطرح شد.

وی یکی از برنامه های موفق دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت را پیگیری تغذیه رایگان مدارس ابتدایی با شیر دانست و گفت: با وجود این که اجرای این برنامه در بودجه سالانه دیده نشده بود، بنا به دستور رییس جمهور بودجه ای در حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص داده شده که مطابق آن در مدارس ابتدایی دولتی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار دو بار در هفته شیر رایگان توزیع می شود.

اسماعیل زاده تصریح کرد: پیگیر بودجه هستیم تا برنامه توزیع شیر در مدارس تا سال آینده در اغلب استان ها به صورت سه روز در هفته اجرا شود.

برنامه مکمل یاری بازنگری شد/توزیع شیر مدارس تا ۱۰ روز دیگر

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابتدای مهر ماه امسال در آیین آغاز سال تحصیلی جدید از برنامه دولت برای توزیع شیر رایگان در مدارس خبر داد؛ هشتم آبان ماه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه تأمین اعتبارات توزیع شیر رایگان در مدارس را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند.

سازمان هدفمندی یارانه ها نیز مکلف شد تا با وزارت آموزش و پرورش برای انعقاد قرارداد اجرایی شدن این مصوبه همکاری کرده و اعتبارات مربوطه را به این وزارتخانه تخصیص دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha