۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85281403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتصاب مخالفان حزب حاکم بنگلادش آغاز شد

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85281403
اعتصاب مخالفان حزب حاکم بنگلادش آغاز شد

تهران- ایرنا- اعتصاب حزب ملی‌گرای بنگلادش، اصلی‌ترین مخالف حزب حاکم در این کشور با هدف استعفای دولت عوامی لیگ به نخست وزیری شیخ حسینا آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه بنگلادشی «نیو ایج»، متحدان این گروه مانند جماعت اسلامی بنگلادش نیز به این فراخوان پاسخ مثبت دادند. معترضان اعلام کردند: تنها خواسته آنان استعفای دولت عوامی لیگ به نخست وزیری شیخ حسینا است. این اعتصاب برای دو روز برنامه ریزی شده است.

گزارش‌های دریافتی از همه ستاد فرماندهی بخش و تعدادی از مناطق از جمله جاشور، لاکشمی‌پور، فنی، نوخالی، پانچاگارا، ناتوره، پیروجپور، لالمونیرهات و پابنا حاکی از آن است که هیچ اتوبوسی برای عبور از مسیرهای طولانی به مقصد داکا (پایتخت بنگلادش) حرکت نکرده است.

خبرنگاران نیو ایج از پایانه های مسافربری گزارش دادند: هیچ اتوبوسی از پایانه های اتوبوسرانی خارج نشده است.

وسایل حمل‌ونقل عمومی در جاده‌های مختلف پایتخت بنگلادش بسیار کمتر از روزهای عادی و حضور نیروهای انتظامی در خیابان‌های داکا محسوس بود.

مقامات راه آهن بنگلادش گفتند: خدمات قطار از داکا و به مقصد داکا عادی بوده است.

رهبران و فعالان حزب ملی گرای بنگلادش برای حمایت از اعتصاب، در مکان‌هایی از جمله شنیر اخرا، پورانا پالتان، بدا و شاه جهان‌پور در داکا راهپیمایی‌ها را به راه انداختند، اما همه این راهپیمایی‌ها کوتاه مدت بودند.

رهبران دانشگاه داکا و فعالان کمپین های دانشجویی، صبح یکشنبه در ورودی ساختمان های مختلف دانشگاهی را قفل کردند.

ساعاتی قبل از آغاز اعتصاب، افراد ناشناس شامگاه شنبه شش اتوبوس را در شش نقطه مختلف در داکا پایتخت بنگلادش و مناطق نارایان‌گنج و بولا به آتش کشیدند.

چهار اتوبوس در داکا و هر یک در مناطق نارایان گنج و بولا به آتش کشیده شدند، تلفات جانی از این اقدامات گزارش نشده است.

اعتصاب مخالفان حزب حاکم بنگلادش، آغاز شد


در حالی که احزاب مخالف، از جمله حزب ملی گرای بنگلادش، از مردم می خواهند که برنامه اعتصاب را رعایت کنند و حزب عوامی لیگ اعلام کرد: در برابر برنامه های آشوب طلبانه مخالفان مقاومت می کند.

حزب جماعت اسلامی و سایر احزاب و اتحادهای سیاسی، از جمله گاناتانترا مانچا، برنامه های حزب ملی گرای بنگلادش را دنبال کردند تا اعلام کنند که برنامه اعتصاب به طور هم زمان برگزار خواهند کرد.

از آغاز اعتراضات در ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، حداقل ۱۳ نفر از جمله یک پلیس و یک روزنامه نگار در درگیری های خشونت آمیز کشته شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha