آموزش و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: آموزش، فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد.

به گزارش ایرنا، « حسن بهرام نیا» روز یکشنبه در نشست شورای فضای مجازی این استان، ابراز کرد: از حضور حماسی دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در راستای خلق حماسه و حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز استواری مردم ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی است، افزود: در کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و فلسطین، بار دیگر کینه خبیث استکبار جهانی با پشتیبانی مالی و نظامی از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل، در عرصه جهانی به نمایش گذاشته و رسوا شدند.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یکی از شوراهای مهم است که تصمیمات و مصوبات مهم و تاثیرگذاری در زندگی مردم و مدیریت کارگزاران می تواند داشته باشد، گفت: فضای مجازی، فضایی غیرقابل انکار است و امروز مردم دنیا این ساز و کار را به عنوان ساز و کار اولیه زندگی خودشان می‌بینید.

بهرام نیا یادآور شد: این فضا همانند یک شمشیر ۲ لبه است و البته باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار همه اقشار مختلف مردم و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد چرا که امروز فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی مردم را از جمله حوزه اقتصاد مجازی را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ در دنیا، جنگ سایبری است، یادآور شد: آموزش و فراهم کردن زیرساخت های لازم و تقویت آن در حوزه فضای مجازی و سایبری در سطح استان بسیار مهم است و این حوزه ها، بایستی با آموزش تقویت شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: هر سازمانی به صورت متمرکز از مرکز اعتباراتی دارد که باید از این اعتبارات در زمینه تقویت و تامین زیرساخت های لازم در ادارات و دستگاه های اجرایی استفاده کرد و کمبود اعتبار نباید مستمسکی برای ادارات در راستای عدول از وظایف سازمانی در حوزه فضای مجازی و امنیت سایبری تبدیل شود.

آموزش و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی و سایبری اولویت دستگاه های اجرایی باشد

بهرام نیا با تاکید بر اینکه آموزش باید در سطح جامعه به ویژه در سطح مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: ما اعلام کردیم که مدیران از رسانه ها و فضای مجازی شکایتی نداشته باشند ولی این موضوع، دلیلی برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در سطح جامعه نخواهد شد و لازم است که دستگاه قضایی و پلیس فتا این موارد را پیگیری و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

"علی کریمی" مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در این نشست، گفت: برش استانی شبکه ملی اطلاعات در کشور حدود ۶۳ درصد پیشرفت دارد که استان ایلام نیز نزدیک به میانگین کشوری در این حوزه است.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های حوزه فناوری و سایبری در سطح دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مدارس هوشمند در سطح استان با اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق تبصره ۱۸، تلاش شده است که نوین ترین تجهیزات برای ایجاد زیرساخت های لازم هوشمند سازی مداری در استان تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس هوشمند با امکانات خاصی از جمله سیستم های دیجیتالی برای آموزش دانش آموزان وجود دارد و در قالب فضای مجازی و صفحه هوشمند آموزش های لازم ارائه دهد.

"علی درویشی" با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد مدارس استان ایلام هوشمندسازی شده است، ابراز کرد: تلاش می شود که تا پایان سال جاری تعداد مدارس هوشمند در سطح استان افزایش یابد.

در این نشست در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی، اقدامات لازم در حوزه امنیت سایبری، تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان، فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه ای بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha