واحدهای تولیدی قزوین برای حضور در نمایشگاه ها یارانه می گیرند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها استان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی یارانه دریافت می کنند.

رضا صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال یارانه به واحدهای تولیدی و کارخانجات مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان جهت حضور در نمایشگاه های داخل و خارجی از سوی این شرکت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طی همین مدت نیز ۷۰۰ واحد تولیدی استان قزوین در بیش از ۶۰ نمایشگاه داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی با هدف کمک به رونق تولید به خصوص در حوزه صنایع کوچک و متوسط، انتقال تجارب بین تولیدکنندگان در راستای کمک به توسعه بازار هدف، معرفی محصولات و سطح توانمندی ها، انتقال تکنولوژی میان واحدهای صنعتی و آشنایی با نیازهای بازار و مشتریان و نیز فراهم نمودن زمینه‌های فروش محصولات تولیدی حضور یافته اند.

صفاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک و همرای شرکت شهرک های صنعتی، به‌ منظور توسعه بازار و کمک به رونق تولید، ۲۳۰ واحدهای صنعتی و خدماتی نیز در ۲۶ نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تاکید کرد: از ۲۶ نمایشگاه داخلی و خارجی یاد شده، ۲۳۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر و فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در ۱۹ نمایشگاه داخلی و هفت نمایشگاه خارجی حضور پیدا کردند که شامل کشورهای اسپانیا، ترکیه، چین، امارات، عراق و سوریه بود.

به گفته وی، روند حضور واحدهای تولید و کارخانجات در نمایشگاه های داخلی و خارجی تا پایان امسال همچنان ادامه خواهد داشت تا جایی که این شرکت اعزام به ۱۲ نمایشگاه داخلی و سه نمایشگاه خارجی را در دستور کار جدی خود نیز قرار داده است.

صفاری با اشاره به حمایت های این شرکت از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان، گفت: در این راستا شرکت شهرک های صنعتی قزوین ۵۰ درصد از هزینه های اخذ غرفه جهت حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از سقف ۳۰۰ میلیون ریال تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به عنوان تشویق و جذب واحدهای تولیدی و کمک به توسعه بازار آنها، پرداخت می کند.

یادآوری می شود که میزان پرداخت یارانه حمایتی جهت بازدید مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در نمایشگاه های خارجی نیز تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال است.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha