۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85280883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی هزاران نفر در واشنگتن در حمایت از آتش بس در غزه

تهران-ایرنا- جمعیت گسترده‌ای امروز شنبه برای حمایت از مردم غزه به خیابان‌های واشنگتن در آمریکا آمدند و خواستار پایان محاصره این منطقه و آتش بس شدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "یو اس‌ای تودی", تظاهرات در میدان آزادی واشنگتن که در فاصله کوتاهی از کاخ سفید قرار دارد, جدیدترین اعتراض در سراسر جهان برای پایان دادن به بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی است.

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: هدف اصلی همه در حال حاضر آتش بس است. بدون آتش بس نمی‌توان کاری انجام داد. بدون آتش بس امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه, مداوای مجروحان و حتی خارج کردن و دفن اجساد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هیچ چیز نباید مانع آتش بس بشردوستانه شود.

در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت آمریکا، خیابان پنسیلوانیا و دیگر خیابان‌های اطراف آن مملو از تظاهرکنندگان بود. سازمان دهندگان گفتند که 40 اتوبوس حامل شرکت کنندگان به دلیل بسته شدن خیابان‌ها نتوانستند به میدان برسند و حامیان این راهپیمایی با پای پیاده درحال نزدیک شدن به این میدان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی جمعیت معترضان شامل کودکان, زنان, و مردان از جوامع مختلف آمریکا بود. بسیاری از آن‌ها تابلوهایی را در دست داشتند که خواستار پایان دادن به جنگ در غزه بودند و برخی آرمان فلسطین را با دیگر رویدادهای جهان مرتبط می‌کردند. بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود: "از فلسطین تا مکزیک، این دیوارهای مرزی باید برداشته شوند. "

به گزارش ایرنا, این درحالی است که هزاران تن امروز (شنبه) در همبستگی با مردم فلسطین در بحبوحه بمباران‌های مداوم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله برلین، پاریس، میلان و کپنهاگ در خیابان‌ها حضور یافتند و خواستار توقف جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شدند.

هزاران تن از حامیان فلسطین در برلین به همراه خانواده و فرزندان خود برای محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی گرد هم آمدند.

معترضان، پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را که برآن‌ها عبارات «نسل‌کشی را متوقف کنید» ، «غزه را نجات دهید» و «آتش‌بس» نوشته شده بود، در دست داشتند.

سخنگوی پلیس برلین به خبرگزاری فرانسه شمار تظاهرکنندگان را حدود ۳ هزار و پانصد نفر تخمین زد این درحالیست که تعداد بیشتری نیز درحال پیوستن به تظاهرات هستند.

از سوی دیگر هزاران معترض حامی فلسطین در پاریس نیز راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی از جمله «توقف خشونت» و «هیچ کاری نکردن و چیزی نگفتن همدستی در جرم است» ، خواستار آتش‌بس شدند.

با وجود آنکه بسیاری از دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند اما مردم کشورهای مختلف با ابراز نگرانی خود درباره حملات و بمباران‌های اسرائیل که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم بی‌گناه غزه شده‌ است، حمایت دولت‌هایشان از این جنایات را محکوم کرده‌اند.

شهر کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک نیز شاهد تظاهرات متعددی بود که شرکت‌کنندگان همبستگی خود را با غزه اعلام و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

منچستر نیز در حمایت از فلسطین به پاخاست. هزاران تن از حامیان فلسطین بار دیگر در منچستر و لندن راهپیمایی کردند و خواستار توقف حملات اسرائیل در غزه شدند.

همچنین تظاهرات در حمایت از مردم غزه در میلان با شرکت حدود هزار نفر از جمله چندین انجمن طرفدار فلسطین برگزار شد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha