۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳
کد خبر: 85280830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ سوارکار در هفته هفتم کورس پاییزه یزد رقابت کردند

یزد - ایرنا - هفته هفتم بیست و نهمین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه کشور روز شنبه با رقابت ۵۲ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مسابقه که در ۶ دور به مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار شد، اسب‌های پتروس گاز، سامدیس، پاداش میردهقان، بیتا سواری، پل پوکبا و آترابان علیزاده در دورهای مختلف زودتر از رقبا به خط پایان رسیدند.

این مسابقات به مدت هشت هفته عصرهای شنبه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود.

در پایان هفته هفتم مسابقات که با حضور تعدادی از تماشاگران همراه بود در مجموع ۲ میلیارد ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های برتر پرداخت شد.

استان یزد یکی از خاستگاه‌های پرورش اسب در ایران است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال میزبان ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب است.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha