۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۱
کد خبر: 85280738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد امید به آینده در بین دانش آموزان موتور محرک پیشرفت کشور است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: امید و نگاه خوشبینانه به آینده در بین دانش آموزان موتور محرک پیشرفت، توسعه و رفع مشکلات کشور و جامعه‌است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه عصر روز شنبه در نشست با دانش آموزان برگزیده حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی که به مناسب روز دانش آموز برگزار شد افزود: موتور محرک اصلی حل و مهار مشکلات کشور، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، امید و نگاه خوشبینانه به آینده بوده و با نبود امید، مرگ و رکود بر جامعه حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: نظام سلطه رسانه‌ای غرب امید در جامعه به ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار داده زیرا اگر بتوانند امید را از نسل حوان بگیرند همه چیز را از ما گرفته‌ و نیاز است که شما دانش آموزان و نسل جوان جامعه با هرچه که موجب ناامیدی می‌شود مقابله کنید.

مخلص الائمه با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در استان مرکزی ادامه داد: هزینه‌های حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برای حضور در این اردوها توسط صنایع پرداخت می شود.

استاندار مرکزی یاد آور شد: برخی اسناد بین‌المللی و ضد پیشرفت از جمله سند ۲۰۳۰ در گذشته مبنای کار بود و در قانون سال ۱۴۰۰ نیز برای آن بودجه دیده شده‌ بود.

مخلص الائمه افزود: این مهم ناشی از جریان قوی نفوذ در برخی از جریانات کشور بود که توسط شما افشا و خنثی شد.

استاندار مرکزی با یادآوری مشکل کمبود معلم در کشور و استان گفت: این مشکل یک شبه به وجود نیامده و چندسال عقب افتادگی، کمبود انباشته‌ای برای آموزش و پرورش ایجاد کرده که باید این مشکل برطرف شود.

مخلص الائمه در خصوص حجاب و عفاف نیز افزود: بیشتر افراد بدحجاب به زور بدحجاب نشده اند و به زور نیز نمی توان کسی را با حجاب کرد و گسترش فرهنگ و اعتقاد حجاب کلید رفع این مشکل است.

وی ادامه داد: در خصوص پوشاک عفاف و حجاب به زودی یک کار ویژه‌ای تحت عنوان شمیم یاس در استان انجام می شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار مرکزی با یادآوری تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در استان خاطرنشان کرد: در راستای بهره مندی مردم استان مرکزی از طرح‌های عمرانی برای نخستین بار در تاریخ استان، اجرای تعدادی از این طرح‌ها به صورت شبانه روزی انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دانش آموزان امروزه در برابر بمباران تبلیغات منفی دشمنان ایستادگی کرده‌اند و کاری که امروز قشر جوان و نوجوان کشور انجام می‌دهند به مراتب از دوران جنگ تحمیلی سخت‌تر است.

بهنام نظری افزود: شهیدان و ایثارگران اگر در دوران دفاع مقدس با اهدای جان خود از اسلام و کشور دفاع کردند و اجازه نداند یک وجب از خاک کشور در دست دشمنان قرار گیرد، امروز دانش آموزان، نوجوانان و جوانان باید در عرصه جنگ نرم از رهبری، حجاب و دستاوردهای نظام دفاع می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: به آموزش و پرورش باید به عنوان یک زیربنای علمی و فرهنگی نگاه شود.

احمدرضا نوازنی افزود: استان مرکزی سال گذشته رتبه نهم را در زمینه علمی به خود خود اختصاص داد و باید با رفع نقاط ضعف و همت مضاعف رتبه‌ استان در این زمینه افزایش یابد.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha