۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85280502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نیر: امنیت کشور در سایه خون شهدا حاصل شده است

اردبیل - ایرنا - امام جمعه نیر گفت: امنیت کشور ما که در سایه خون شهدا حاصل شده به‌راحتی بدست نیامده و باید قدردان این امنیت باشیم.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام آیت نعمتی روز شنبه در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در مصلای نیر اظهار کرد: در کشور ما برای تامین امنیت کشور و منطقه زحمات زیادی کشیده شده ، اگر ما امنیت را در جاهای دیگر حفظ نکنیم با صدای چکمه و پوتین دشمنان از خواب بیدار خواهیم شد.

وی تصریح کرد: یک لحظه غفلت باعث شد سال‌ها پیش داعش وارد حرم امام (ره) شود ، یک لحظه غفلت باعث شد داعش در ماه مباره رمضان وارد مجلس شورای اسلامی شود ، این امنیت به آسانی و راحتی بدست نیامده ولی باید توسط متولیان امور فرهنگی تبیین شود و متولیان در مسیر این موضوع جهاد تبیینی اساسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شکوه حضور آحاد جامعه، صحنه‌ای برای ابراز حمایت مردم از جبهه مقاومت، مردم غزه و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه نیر اظهار امیدواری کرد در سایه بصیرت ، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ملت ایران به‌ویژه نسل‌های جوان و حضور مداوم و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف پرچم اصلی اسلام و انقلاب اسلامی به دست متولی اصلی آن امام زمان (عج) رسیده و همه در رکاب آن حضرت سربازی کنیم.

حجت‌الاسلام نعمتی همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان‌های دینی ، سیاسی و اعتقادی در بین نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را نیاز و ضرورت جامعه امروزی دانست.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در نیر با قرائت قطعنامه‌ای ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی (ره) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیسم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای دانستند.

در بخشی از این قطعنامه به دولت‌های آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام شد که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نشود، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید.

در بخش دیگری از این قطعنامه از همه کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل خواسته شده است با محکومیت جدی جنایات ضدبشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل، روز تجلی حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش‌آموزان و دانشجویان برای انعکاس پیام هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار و تلنگری بر آزادیخواهان جهان برای استکبارستیزی بوده و امسال با حمایت از کودکان و خانواده‌های بی‌گناه جبهه مقاومت گره خورده است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها «روز دانش‌آموز» نام گرفت و در نهایت، تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی (ره) که از این رویداد تاریخی به‌عنوان «انقلاب دوم» نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان محسوب می شود و یادآوری این روز فرصتی برای تلنگر بر طینت خداجوی مسلمانان جهان برای بیدارشدن از خواب غفلت و استکبارستیزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha