۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85280171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شد

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85280171
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شد

تهران – ایرنا - اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برای برآورد میزان پیشرفت اوکراین در تحقق شرایط عضویت در اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رویترز، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، قبل از اینکه گزارش هفته آینده اتحادیه اروپا درباره میزان پیشرفت اوکراین برای برآوردن پیش شرط های اتحادیه برای قبول عضویت آن کشور در اتحادیه را ارائه دهد، امروز/شنبه وارد کی‌یف شد.

براساس این گزارش، یاروسلاو ژلزنیاک (Yaroslav Zheleznyak) معاون پارلمانی اوکراین نیز در کانال تلگرامی خود پیش بینی کرد فون‌درلاین در پارلمان این کشور سخنرانی کند.

رویترز افزود: اوکراین که چند روز پس از حمله روسیه به این کشور در مورخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) درخواست عضویت به اتحادیه اروپا را ارائه کرده بود، این طرح را جزو اولویت اصلی خود داشت و همچنان آنرا پیگیری می‌کند.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا انتظار دارد در ارزیابی عملکرد اوکراین در روز چهارشنبه بتواند میزان موفقیت این کشور برای تحقق معیارهای مختلف اقتصادی، قانونی و سایر موارد (منطبق بر اصول اتحادیه اروپا) را ثابت کند تا از این طریق راه برای آغاز مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه در دسامبر هموار شود.

رویترز نوشت: سفر فون‌درلاین در حساس ترین و دشوار ترین برهه زمانی از اوکراین صورت می گیرد چون که قوای اوکراین با خستگی (در صحنه نبرد) و نگرانی درمورد آینده کمک های نظامی حیاتی آمریکا که کی یف به شدت به آن وابسته بوده، مواجه است.

این گزارش پیش بینی می کند که رئیس کمیسیون اروپا در این سفر با ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار کند.

هم اکنون برخی گزارش ها و خبرها از نارضایتی کشورهای اروپایی برای ادامه تقبل هزینه های جنگ اوکراین و همچنین از ناتوانی قوای اوکراینی در مقابله با روسیه حکایت دارند.

جنگ اوکراین که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت های هنگفت مالی و نظامی متحدان غربی واشنگتن همچنان شعله ور نگاه داشته شده و هرگونه مسیر دیپلماسی برای پایان بخشیدن به این جنگ از طرف غربی ها و اعضای پیمان نظامی ناتو مسدود مانده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha