۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85280099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت غزه، حکایت ملتی که باید کشته شوند تا زنده بمانند

قم- ایرنا- «روایت غزه از آغاز تا کنون»، عنوان کتابی است که به روایت فراز و نشیب ها و پیچ و خم های پشت سر گذاشته و طی شده ملتی پرداخته است که باید کشته شوند تا زنده بمانند.

به گزارش ایرنا، کتاب روایت غزه از آغاز تا کنون توسط محمد حسن میرزایی نگاشته شده است و انتشارات مهر امیرالمومنین(ع) قم نیز آن را منتشر کرده است.

این کتاب ۱۷۶ صفحه ای به توصیف صهیونیسم و عملکردش در خاورمیانه و بررسی فاجعه غزه و شرح جنایت های اسرائیل در حمله به این شهر فلسطینی پرداخته است.

در این نوشتار ضمن معرفی تفکرات صهیونیسم و پیدایش آن به نقش صهیونیست‏ها در پیدایش جنگ جهانی اول و دوم اشاره شده و تولد دولت جعلی اسرائیل که حاصل از این دو جنگ بزرگ است مورد تجزیه و تحلیل قرار می ‏گیرد.

بخش نخست کتاب به بیان تفکر صهیونیسم و پیدایش آن پرداخته، سپس در ادامه جنگ جهانی اول و دوم و تولد اسرائیل و همچنین قیام هایی که در این زمان صورت گرفته را بررسی کرده است.

در بخش ‏های بعدی کتاب به درگیری‏ های فلسطینیان و اسرائیل و رویکرد اعراب با صهیونیسم اشاره شده و جنایت های متعدد اسرائیل نسبت به مردم فلسطین و نقض معاهدات بین ‏المللی توسط این کشور را به تصویر می‏ کشد.

جنگ های میان اعراب و اسرائیل نیز در بخشی از این کتاب آمده است که تا انتفاضه الاقصی پیش می رود و از انتفاضه الاقصی تا جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و لبنان و سپس به بحران غزه می رسد.

نویسنده، کتاب خود را به سه هزار و ۵۷۰ نوزاد فلسطینی که در دوران جنگ ۲۲ روزه غزه زیر آتش و موشک پا به عرصه گیتی نهادند و ۴۱۸ کودک فلسطینی که در این جنگ شهید شدند تقدیم کرده است.

مبحث اصلی کتاب اختصاص به توصیف حمله اسرائیل به غزه در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی و شرح جنایت های اسرائیل اختصاص یافته است.

در انتهای کتاب شرح مختصری از معاهدات، وقایع و نیز شخصیت های سیاسی این جریانات آمده است تا خواننده بیشتر جریان موجود را درک کند.

نویسنده، کتاب خود را به سه هزار و ۵۷۰ نوزاد فلسطینی که در دوران جنگ ۲۲ روزه غزه زیر آتش و موشک پا به عرصه گیتی نهادند و ۴۱۸ کودک فلسطینی که در این جنگ شهید شدند تقدیم کرده است.

کتاب مذکور هفت فصل دارد که صهیونیسم، جنگ های اعراب و اسرائیل، انتفاضه فلسطین، جنگ اسرائیل و لبنان(۳۳ روزه)، غزه از آغاز، حمله اسرائیل به غزه و توضیح کلمات ستاره دار عناوین این فصل هاست.

در صفحه ۷۶ این کتاب مهمترین اهداف انتفاضه، آزاد سازی اراضی اشغالی فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین فلسطین، توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی و تاثیر بر رفتار جانب دارانه آمریکا نسبت به اسرائیل عنوان شده است.

در ادامه، این کتاب به پیامدهای انتفاضه نیز پرداخته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha